Firma Google poinformowała o planowanym zamknięciu projektu Google Health. Powodem porażki ma być niezadowalająca popularność, ale komentatorzy wskazują na brak promocji oraz… niecierpliwość Google.
Google Health uruchomione zostało ponad trzy lata temu. Celem Google było umożliwienie pacjentom dostępu do informacji na temat ich zdrowia.
Chcieliśmy przenieść nasz sukces z innych skoncentrowanych na konsumentach projektów na opiekę zdrowotną i mieć realny wpływ na codzienną praktykę zdrowotną milinów naszych użytkowników – przekonuje Aaron Brown, menadżer odpowiedzialny za Google Health.
Projekt umożliwiał zbieranie, gromadzenie i zarządzanie danymi medycznymi online (recepty, wyniki badań itp.). Miało to służyć m.in. możliwości łatwej zmiany lekarzy prowadzących, konsultowania wyników badań czy zapewnieniu bezpiecznego podróżowania. Rewolucyjność usługi polegała na oddaniu tak ważnych danych w ręce pacjentów – zwykle bowiem mają oni niewielki dostęp do informacji na temat swojego stanu zdrowia. Przy uruchomieniu projektu Google współpracowała z takimi markami jak Walgreens, Quest Diagnostics czy Longs Drugs.
Google przekonuje, że powodem zamknięcia projektu jest jego niezadowalająca popularność. Analitycy wskazują natomiast, że Google Health wyprzedzając swoje czasy nie był wystarczająco promowany wśród potencjalnych użytkowników i twórców oprogramowania. Pojawiają się również głosy, że projekt powinien być zamrożony albo udostępniony na zasadach open source. Zamknięcie Google Health odbierane jest przez wielu jako przekreślenie wielkiej szansy na zmianę sytuacji w służbie zdrowia.
Google ucieka od Google Health zbyt szybko. Wierzę, że na dłuższą metę to duży błąd. Zdrowie było zawsze grą długoterminową. To branża regulacji i konserwatywnego podejścia, tu rzeczy nie zmieniają się nagle (…) Osobiście wykorzystuję Google Health każdego dnia. Pod Google Health podpiętych mam szereg źródeł zdrowotnych danych – mówi Mark Scrimshire, współtwórca HealthCamp Foundation, organizacji, która zajmuje się organizacją wydarzeń poświęconych przyszłości opieki zdrowotnej.
Zdrowie jest jednym z najważniejszych zagadnień, a jednocześnie – najtrudniejszych dla firm. Nowe technologie wkraczają w tą dziedzinę i z pewnością będziemy obserwować kolejne internetowe projekty, które zechcą osiągnąć tu sukces. Bo choć jest to obłożony wieloma regulacjami rynek – ma wiele nisz i jest tu wiele dolarów do zarobienia.
Google Health działać będzie do 1 stycznia 2012 r. Przez kolejny rok użytkownicy będą mogli eksportować swoje dane z platformy. W styczniu 2013 usługa zostanie całkowicie skasowana.
[Za: Google, RRW]
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.