Prostszy FreecoNet

Uproszczona rejestracja, automatyczna konfiguracja bramek VoIP oraz 2 kolejnych operatorów – to zmiany na platformie FreecoNet, która umożliwia darmowe połączenia pomiędzy zarejestrowanymi na niej numerami telefonów stacjonarnych od dowolnego operatora.
Aby skorzystać z FreecoNet, potrzebny jest: stały dostęp do Internetu, dowolna bramka VoIP, a także zarejestrowanie swojego numeru telefonicznego na platformie. Najnowsze zmiany we FreecoNet mają uprościć ten proces rejestracji oraz konfiguracji podpiętej do telefonu bramki VoIP – tak aby z platformy mógł korzystać każdy użytkownik, nawet pozbawiony jakiejkolwiek wiedzy na temat telefonii internetowej.

Łatwe zarejestrowanie się we FreecoNet umożliwia obecnie Kreator Rejestracji. Pozwala on w 5 krokach zarejestrować się, a także określić sposób dzwonienia (tzw. logika). Te 5 kroków to: 1) podanie swoich danych, 2) wybranie loginu i hasła do panelu WWW, 3) określenie swoich dotychczasowych operatorów (tradycyjnych i/lub VoIP), 4) przypisanie określonych wcześniej operatorów do poszczególnych kierunków (przy pomocy wskazanych operatorów można się łączyć z numerami nie zarejestrowanymi we FreecoNet), 5) wpisanie do Kreatora danych bramki VoIP (model, numer seryjny i adres MAC). Kreator działa w sposób intuicyjny, pozwalając użytkownikom na uniknięcie jakichkolwiek niedopowiedzeń i wyeliminowanie wszelkich możliwych niejasności. Cały proces rejestracji trwa około 10 minut.

Po zarejestrowaniu swojego numeru telefonu we FreecoNet należy jeszcze podłączyć do telefonu i Internetu bramkę VoIP, a następnie ją skonfigurować. Od teraz – w przypadku bramek Linksys PAP2 i Linksys SPA 3102 – ta konfiguracja przebiega automatycznie. Jedynym ustawieniem, które należy samodzielnie wprowadzić do bramki VoIP, jest wpisanie adresu, spod którego bramka sama pobiera wszystkie informacje niezbędne do dokonania samoistnej konfiguracji. Szerszy opis konfiguracji można znaleźć na stronie FreecoNet lub w panelu www użytkownika (https://panel.freeconet.pl).

Do grona operatorów predefiniowanych we FreecoNet dołączyli także nowi operatorzy z grupy Netia – Halonet Interia oraz Netia Partner. Daje to już w sumie 9 polskich operatorów VoIP, którzy zyskali taki status. Operator predefiniowany we FreecoNet to taki operator, za którego pośrednictwem można dzwonić na numery jeszcze nie zarejestrowane we FreecoNet. Do każdej strefy numeracyjnej (a nawet do każdego numeru) można przypisać operatora mającego najniższe na rynku stawki bądź najwyższy standard usług. Warunkiem jest posiadanie przez użytkownika konta u takiego operatora.

„Dążymy do tego, żeby z FreecoNet mógł korzystać każdy, bez jakiejkolwiek wcześniejszej wiedzy o VoIP. Te zmiany to krok w tym kierunku, ale na pewno nie ostatni. Już wkrótce poszerzymy listę bramek VoIP, które można automatycznie skonfigurować. Cały czas trafiają do nas także kolejne uwagi, jak zmieniać FreecoNet, a ich głównym źródłem stało się niedawno otwarte na witrynie FreecoNet forum, na które serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych dzwonieniem za darmo ze zwykłego telefonu przy pomocy FreecoNet” – powiedział Jan Wyrwiński, Kierownik Projektu FreecoNet.

Z FreecoNet może skorzystać każdy, kto ma telefon stacjonarny (od operatora VoIP – np. Actio, easyCall, IPFON itd., lub operatora tradycyjnego – np. TPSA, Dialog, Tele2 itd.), a także stały dostęp do Internetu (np. Neostrada, Chello, sieć osiedlowa itd.), oraz dowolną bramkę VoIP. Pomiędzy wszystkimi, którzy zarejestrują swój numer we FreecoNet (np. ze znajomymi i rodziną), można rozmawiać za darmo w każdym miejscu na świecie. Oznacza to, że np. za darmo mogą rozmawiać ze sobą abonenci różnych operatorów – dzwoniąc dokładnie tak samo i z tego samego aparatu telefonicznego i numeru telefonu co wcześniej.

Korzystać z FreecoNet można za darmo przez pierwsze 3 miesiące. Potem należy uiścić symboliczną opłatę miesięczną wysokości 1,95 zł brutto.

www.freeconet.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top