Wojna przeglądarek trwa. Według najnowszych danych NetApplications, słabiej radzi sobie obecnie Chrome. Internet Explorer zyskuje, nawet w swojej szóstej odsłonie.
Pomiędzy grudniem a styczniem, Internet Explorer zyskał 0,37 proc. udziału w globalnym rynku przeglądarek – ma teraz 55,14 proc. udziału. Wzrosło również Firefoksowi – o 0,12 proc. do poziomu 19,94 proc. Śladowe poparcie zyskała również Opera (0,04 proc., 1,75 proc. udziałów), w miejscu zatrzymała się przeglądarka Safari (5,24 proc.). Straciła aplikacja Google: Chrome spadł o 0,56 proc. do poziomu 17,48 proc.
Plotki o upadku Internet Explorera wydają się więc nietrafne. To pierwszy od dłuższego czasu miesiąc, w którym IE ma ponad 55 proc. udziałów. Nie zmienia to jednak faktu, że najnowsza odsłona aplikacji oznaczona numerem 10, ma duże trudności z przebiciem się do użytkowników. W styczniu korzystało z niej zaledwie 1,29 użytkowników. Zdecydowanie więcej osób korzysta z IE9 (20,93 proc.) i IE 8 (23,54). Co ciekawe i zaskakujące – IE 6 zyskała 0,17 proc. udziałów! Korzysta z niej 29 proc. użytkowników przeglądarek z rodziny Internet Explorer i 6,69 proc. użytkowników wszystkich przeglądarek – najwięcej w Chinach.
Warto wspomnieć, że Microsoft uruchomił właśnie Modern.ie, zestaw darnowych narzędzi, które mają być przydatne twórcom stron i aplikacji. Pozwala m,in. przetestować działanie projektów w oparciu o różne przeglądarki IE.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.