Przyjazna INTERIA.PL

Opublikowano: 23 marca 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

INTERIA.PL rozpoczyna kampanię promocyjną portalu, której celem jest zwiększenie znajomości nazwy oraz adresu internetowego portalu. Kampania jest częścią nakreślonych na 2004 r. działań promocyjnych.

„Rok 2003 był rokiem przełomowym po dwóch latach dekoniunktury. Pierwsze miesiące roku bieżącego przekonują, że zarówno popyt na reklamę internetową jak i zainteresowanie firm wykorzystaniem Internetu do realizacji swoich celów komercyjnych, także w tym roku utrzymają wysoką dynamikę wzrostową. To w pełni uzasadnia podjęcie działań promocyjnych mających na celu umocnienie pozycji INTERIA.PL w dotychczasowych obszarach działalności” – skomentował rozpoczęcie działań promocyjnych Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu INTERIA.PL.

Kampania rozpoczęła się w 19 marca br. i potrwa do końca kwietnia. Reklamy portalu pojawiać się będą w na antenie stacji telewizyjnych Polsat, TV4, TVN 24 i MTV, oraz m.in. w radiu RMF FM. Wykorzystana zostanie też prasa, zarówno codzienna (np. Puls Biznesu, Życie Warszawy) jak i kolorowa (np. Film, Elle, Magazyn Internet, Komputer Świat, Men’s Health, Dlaczego). Cennikowa wartość wykorzystanych w kampanii mediów – z wyłączeniem Internetu – zamyka się kwotą 1,7 mln zł. Projekt i produkcja kampanii w całości wykonane zostały siłami własnymi INTERIA.PL.

„Przewodnie hasło kampanii „Przyjazny portal” jest wynikiem analizy danych z szeroko zakrojonego badania postrzegania portalu przez użytkowników portalu i Internetu ogółem. Przekaz utrzymany jest w typowym dla INTERIA.PL, dynamicznym i nowoczesnym klimacie” – charakteryzuje kampanię promocyjną Grzegorz Wójcik, Wiceprezes Zarządu INTERIA.PL. – „Kierujemy tę kampanię do wszystkich obecnych i przyszłych użytkowników Internetu. Wyniki dostępnych na rynku badań pokazują, że profil odwiedzających INTERIA.PL jest właściwie identyczny z charakterystykami wszystkich użytkowników Internetu w Polsce, także tych odwiedzających inne polskie portale. W związku z tym w tej chwili nie jest naszym celem zmiana struktury demograficznej użytkowników INTERIA.PL ani rozszerzenie grona użytkowników portalu o jakąś szczególną grupę” – dodaje.

Typowy użytkownik INTERIA.PL to dobrze wykształcona osoba w średnim wieku, mieszkająca raczej w większej miejscowości, osiągająca wyższe niż przeciętne dochody. Według danych instytutu SMG/KRC za IV kwartał 2003 r. 41% odwiedzających portal INTERIA.PL, czyli dwukrotnie więcej niż wszystkich Polaków, ma wykształcenie wyższe.

Jak pokazują wyniki badania TGI firmy SMG/KRC użytkownicy portalu INTERIA.PL charakteryzują się nieco wyższą skłonnością do innowacji, testowania nowych produktów i wyższą reaktywnością na komunikaty promocyjne.

Według niezależnego audytu oglądalności systemem trackingowym gemiusTraffic portal INTERIA.PL w lutym 2004 r. odwiedziło 6,33 mln unikalnych użytkowników, którzy obejrzeli łącznie 484,2 mln stron. Na przestrzeni 12 miesięcy, od lutego 2003 r., liczba użytkowników portalu wzrosła o 28,1% a ilość wyświetlonych stron zwiększyła się o 34,5%.

http://www.interia.pl

Sylwester KozakPrzyjazna INTERIA.PL

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.