Od dwóch miesięcy internauci mogą na bieżąco obserwować statystyki litewskiej sieci w serwisie Ranking.lt. Kontynuując strategię popularyzacji wiedzy o wykorzystaniu internetu w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, firma Gemius udostępnia kolejny serwis przedstawiający sytuację w państwie z badanego obszaru. Na witrynie Rankings.cz znajdziemy przegląd danych dotyczących czeskiego internetu.
Podobnie jak w istniejących już serwisach poświęconych polskim i litewskim statystykom, pod adresem rankings.cz można znaleźć zestawienia pokazujące m.in. popularność przeglądarek i systemów operacyjnych w badanym kraju, ranking państw, z których łączą się z czeskimi zasobami zagraniczni internauci oraz odsetek użytkowników blokujących w swoich przeglądarkach obsługę plików cookie. Dane aktualizowane są co tydzień, a internauci zainteresowani regularnym otrzymywaniem informacji prosto do skrzynek pocztowych mają możliwość subskrypcji newslettera.
Materiał do analizy zbierany jest na czeskich witrynach uczestniczących w badaniu gemiusTraffic, wśród których znajdują się serwisy największych wydawców. Monitorowane strony są odwiedzane przez ponad 2,5 miliona użytkowników identyfikowanych na podstawie plików cookies w ciągu tygodnia. Analiza skumulowanych danych umożliwia precyzyjny opis kierunków zmian zachodzących w czeskim internecie.
Należy podkreślić, że dzięki zastosowaniu ujednoliconej metodologii gemiusTraffic we wszystkich badanych regionach, po raz pierwszy możliwe jest porównywanie trendów oraz technicznych rozwiązań stosowanych w różnych państwach. Dzięki temu użytkownicy internetu uzyskają informację np. o tym, że zdobywająca błyskawicznie popularność na całym świecie w ciągu ostatniego roku przeglądarka Mozilla Firefox jest obecnie wykorzystywana przez 13,2 proc. użytkowników (cookies) z Polski i 12,3 proc. z Czech. Wśród litewskiej społeczności internetowej odsetek internautów korzystających z Firefoksa jest znacznie niższy – stanowią oni jedynie 5,8 proc. użytkowników (cookies) w tym kraju.
Czechy są obok Litwy pierwszym krajem, który Gemius objął swoją działalnością, rozpoczynając w 2004 roku realizację polityki ekspansji na rynki zagraniczne. Obecnie uruchamiane są badania w kolejnych państwach: na Łotwie, Słowacji, Ukrainie, w Estonii i Rumunii. Już dziś Gemius zapowiada udostępnianie kolejnych serwisów przybliżających oblicze europejskiego internetu.
Wpisy promowane
- Zrównoważony rozwój w centrum uwagi. Efektywne utrzymanie czystości w zakładzie dzięki produktom firmy Mewa oferowanym z kompleksowym pakietem usług. Dostawca usług tekstylnych jakim jest firmaMewa zapewnia firmom zrównoważone i wydajne rozwiązania w zakresie czyszczenia przemysłowego. Zastosowanie czyściw wielokrotnego użytku ...
- Projektowanie aplikacji – z jakimi wyzwaniami spotykają się specjaliści?Wyzwaniem dla specjalistów IT jest konieczność tworzenia produktów z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, w tym rozwiązań z zakresu machine learning i ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.