NetPress Digital, właściciel kiosku z elektroniczną prasą, www.netpress.pl, podsumowuje półtoraroczną działalność. Opublikowany został raport poświęcony zarówno dotychczasowym osiągnięciom, jak i prezentujący obecną sytuację jednego z polskich pionierów na rynku e-wydań.
Zestawienia znajdujące się w raporcie prezentują m.in. wzrost liczby wydawców współpracujących z NetPress Digital oraz oferowanych gazet i czasopism od początku funkcjonowania kiosku. Liczba polskich tytułów prasowych dostarczanych w formacie zinio właśnie przekroczyła 100 (z NetPress Digital współpracuje obecnie 37 wydawnictw). Poza tym pokazano wykorzystanie możliwości e-wydań w obszarze rich media (tu widać sporą zachowawczość wydawców – jedynie 15% czasopism ma wbudowane pliki multimedialne). Zwraca uwagę fakt, że cyfrowa prasa w formacie zinio dystrybuowana jest przede wszystkim w prenumeracie. Tak wysłanych zostało ponad 80% płatnych egzemplarzy.
Zestawienia obrazują również pozycję kiosku NetPress.pl na tle bezpośredniej konkurencji, a także Zinio Global Network – światowej sieci serwisów sprzedających prasę w formacie zinio. Opublikowane zostały także informacje na temat profilu dostępnych e-wydań, miejsc sprzedaży (NetPress.pl, serwisy internetowe wydawców), cen itp.
W raporcie znajdują się też także dane na temat zarejestrowanych użytkowników kiosku NetPress.pl (pozyskane w ankiecie przeprowadzonej w lutym 2007 r.).
Publikacja raportu zbiegła się w czasie z powstaniem nowego podmiotu – NetPress Digital Sp. z o.o. Udziałowcami firmy będą Zakłady Graficzne Taurus Stanisław Roszkowski Sp. z o.o. (których częścią był do tej pory NetPress) oraz MCI Management SA, fundusz inwestycyjny działający w obszarze nowych technologii. Ten ostatni w ciągu najbliższych 18 miesięcy dofinansuje spółkę kwotą do 1,5 mln złotych i obejmie do 49,9% udziałów. Prezesem firmy zostanie dotychczasowy dyrektor NetPress, Bartłomiej Roszkowski.
www.netpress-digital.com
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.