Raport Skąpiec.pl: Studencka wyprawka

Opublikowano: 2 października 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Nadszedł październik, a wraz z nim początek nowego roku akademickiego. Z tej okazji serwis Skąpiec.pl przygotował raport specjalny „Studencka wyprawka”, który poświęcony jest notebookom, tabletom, telefonom komórkowym i czytnikom e-booków.  

Współczesny żak coraz częściej rezygnuje z tradycyjnego notatnika na rzecz tabletu, nie wertuje opasłych ksiąg, ponieważ korzysta z czytnika e-booków, a maile do wykładowców czy kolegów wysyła ze smartfona. Mówiąc krótko: studenci nie wyobrażają sobie życia bez elektronicznych gadżetów.

Serwis Skąpiec.pl sprawdził, jakimi kryteriami kierowali się użytkownicy porównywarki cen, poszukujący notebooków, telefonów komórkowych, tabletów i czytników e-booków. W raporcie znalazły się odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. ulubionych marek polskich internautów czy też najbardziej pożądanych typów urządzeń. W oparciu o liczbę odwiedzin poszczególnych modeli powstały również rankingi TOP 5 najpopularniejszych w ostatnich miesiącach produktów ze wspomnianych kategorii.

Studencka wyprawka [raport Skąpiec.pl]

Z danych porównywarki wynika, że podczas poszukiwań wymarzonego notebooka internauci kierowali się przede wszystkim takimi parametrami jak: procesor, ekran oraz producent. Najmniej istotna była dla nich cena i waga urządzenia. W okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia br. najpopularniejszym producentem laptopów był Asus, wielkością ekranu – 15 cali, a procesorem Intel Core i5. Najbardziej poszukiwanym systemem operacyjnym był natomiast Windows 7. Nieliczni użytkownicy Skąpiec.pl, którzy w swoich poszukiwaniach kierowali się przede wszystkim ceną, skłonni byli przeznaczyć na laptopa kwotę do 2000 złotych. Jeżeli chodzi o najbardziej pożądany model to był nim Asus K53SV-SX055V.

W kategorii tablety największe zainteresowanie internautów wzbudził iPad 2 16GB firmy Apple. Najpopularniejszą marką został jednak Samsung, a nie producent z jabłkiem w logo. Najbardziej pożądanym systemem operacyjnym był w analizowanym okresie Android, natomiast wielkością ekranu – 10 cali. Kwota, jaką konsumenci chcieli przeznaczyć na zakup urządzenia to nie więcej niż 1000 złotych.

Jeżeli chodzi o telefony komórkowe to wciąż ulubionym producentem jest Nokia, jednak w najbliższym czasie tytuł lidera ma szansę jej jednak odebrać Samsung. Jego smartfony w ostatnich tygodniach dominują na listach najpopularniejszych modeli – pierwsze miejsce w rankingu TOP 5 zajął Samsung S5570 Galaxy mini. Najważniejsze kryteria, jakimi kierowali się użytkownicy Skąpiec.pl podczas poszukiwań telefonu to: producent, rodzaj i aparat cyfrowy. Niemal połowa z nich chciała zakupić telefon dotykowy, na systemie operacyjnym Android i z aparatem 5,0 megapikseli.

W przypadku ostatniej z analizowanych kategorii, czyli czytników e-booków, tytuł najpopularniejszego producenta zdobył Amazon, a modelu – Amazon Kindle 4. Wybierając czytnik, zdecydowana większość internautów (aż 83,32 proc.) korzystała z „Producent”. Dla 8,4 proc. potencjalnych kupujących najistotniejszym kryterium był rodzaj obsługiwanych kart pamięci, natomiast dla 8,27 proc. z nich liczyła się przede wszystkim pojemność urządzenia.

Raport specjalny Skąpiec.pl „Studencka wyprawka” to nie tylko analiza preferencji zakupowych. Stanowi on również przewodnik po sprzęcie elektronicznym przydatnym zarówno studentom, jak i wszystkim, którzy na co dzień korzystają z nowych technologii. Znalazły się w nim bowiem krótkie poradniki zakupowe oraz komentarze dotyczące eksperckie, autorstwa blogerów i dziennikarzy serwisów branżowych.

Nasza Redakcja objęła raport patronatem medialnym. Całość raportu można pobrać ze strony Skąpiec.pl.

Dawid ZarazińskiRaport Skąpiec.pl: Studencka wyprawka

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.