Po raz pierwszy w polskiej historii internetu na głównej stronie Google’a pojawiła się reklama, która po dwóch kliknięciach odsyła na stronę Era.pl. Do tej pory Google reklamowało na swej głównej stronie jedynie swoje produkty albo akcje charytatywne. Od wczoraj jest G1.
Tomasz Rzepniewski z MEC Interaction wyjaśnia Gazecie Wyborczej, że taka reklama jest bezcenna. Według listopadowych badań Megapanel PBI/Gemius główną stronę Google’a odwiedziło w ciągu miesiąca 13,5 mln użytkowników internetu. Rzepniewski uważa, że przy statystycznym podejściu reklama pojawiająca się u 10 mln internautów warta jest około pól miliona złotych.
Dlaczego takie zamieszanie wokół tej reklamy? Wszystko rozchodzi się o deklarację firmy Google, która mówiła o nie umieszczaniu treści reklamowej na głównej stronie wyszukiwarki. Wyjątek stanowią tu reklamy własnych produktów oraz akcje charytatywne. Jak wyjaśnia rzecznik Google’a w Polsce, pani Marta Jóźwiak, nic się nie zmieniło. Reklama telefonu G1 jest w prostej linii reklamą systemu Android, który tak jak reklamowany wcześniej Google Chrome jest własnością firmy Google. Nie nadwyrężono tym samym zasad, które obowiązują w firmie.
Gazeta Wyborcza podsumowuje zaistniałą sytuację słowami Jakuba Bieżyńskiego z OMD: „Jeżeli ktoś mówi, że cała reklama w sieci powinna być wyłącznie kontekstowa, bo każda inna denerwuje użytkownika, to nie powinien dawać reklamy na swojej stronie domowej.”
http://wyborcza.pl/1,82244,6311229,Reklama_na_pierwszej_stronie_Google_.html
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.