Jedna z amerykańskich agencji reklamowych opublikowała raport, z którego wynika, że reklamodawcy wycofują się z portali na rzecz bardziej wyspecjalizowanych witryn – społecznościowych czy rozrywkowych – podał serwis news.com.
Agencja poinformowała, że w jej własnym portfelu klientów udział portali zmniejszył się w ciągu 2007 roku z 24% do 19%. Jednocześnie zwiększyła się rola projektów tematycznych (z 37% do 39%) oraz sama liczba partnerów agencji (z 900 do 1 800).
Co ciekawe firma, która opublikowała te dane (Avenue A/Razorfish) jest zależna od sieci Aquantive będącej częścią Microsoftu (operatora portalu live.com). Według Avenue A/Razorfish najlepszym wyjściem dla właścicieli podupadających serwisów jest zakup własnych sieci, co może powstrzymać spadek sprzedaży powierzchni reklamowej.
Dlatego Microsoft uruchomił projekt AdCenter i przejął firmę DrivePM. W tyle nie zostało także Yahoo!, które wykupiło agencje Right Media i Blue Lithium, oraz AOL (włączenie do swoich struktur Tacody i Quigo).
Źródło: news.com
Wpisy promowane
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
- Szkolenia ISO – od wymagań do przewagi rynkowej Twojej organizacjiRosnąca presja regulacyjna, oczekiwania klientów oraz potrzeba budowania przewagi konkurencyjnej sprawiają, że szkolenia ISO wchodzą na stałe do strategii rozwojowych ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!