Reklama: portale w odwrocie, wygrywają niszowe projekty

Jedna z amerykańskich agencji reklamowych opublikowała raport, z którego wynika, że reklamodawcy wycofują się z portali na rzecz bardziej wyspecjalizowanych witryn – społecznościowych czy rozrywkowych – podał serwis news.com.
Agencja poinformowała, że w jej własnym portfelu klientów udział portali zmniejszył się w ciągu 2007 roku z 24% do 19%. Jednocześnie zwiększyła się rola projektów tematycznych (z 37% do 39%) oraz sama liczba partnerów agencji (z 900 do 1 800).

Co ciekawe firma, która opublikowała te dane (Avenue A/Razorfish) jest zależna od sieci Aquantive będącej częścią Microsoftu (operatora portalu live.com). Według Avenue A/Razorfish najlepszym wyjściem dla właścicieli podupadających serwisów jest zakup własnych sieci, co może powstrzymać spadek sprzedaży powierzchni reklamowej.

Dlatego Microsoft uruchomił projekt AdCenter i przejął firmę DrivePM. W tyle nie zostało także Yahoo!, które wykupiło agencje Right Media i Blue Lithium, oraz AOL (włączenie do swoich struktur Tacody i Quigo).

Źródło: news.com

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top