Reklamy „Click To Play” dostępne na całym świecie

Google udostępnia reklamy wideo typu „kliknij-aby-odtworzyć” („click-to-play” – CTP) reklamodawcom na całym świecie.

W celu zachowania komfortu użytkowników, reklamy CTP są odtwarzane dopiero po ich kliknięciu. Dzięki temu oglądają je tylko zainteresowani internauci, tym samym reklamodawcy trafiają do bardziej zaangażowanych użytkowników i ich przekaz jest lepiej odbierany.

Reklamy CTP mogą być wyświetlane na konkretnych serwisach w sieci reklamowej Google lub wyświetlane kontekstowo. Ich ceny są naliczane albo za liczbę odsłon, albo za liczbę kliknięć. Reklamy wideo konkurują o miejsce w serwisach w systemie aukcji z innymi reklamami tekstowymi, graficznymii w formacie flash.

Korzystanie z nowego formatu jest bardzo proste. Reklamodawca wczytuje plik wideo, o długości do dwóch minut, a Google dba o resztę. Reklamy wideo CTP pojawiają się wyłącznie w dopuszczających je serwisach w sieci reklamowej Google. Firma nie pobiera opłat za hosting lub serwowanie reklam, dzięki czemu są one dostępne zarówno dla dużych, jak i małych reklamodawców. Klienci stawiający na promocję marki dostają do dyspozycji bogatszy i bardziej angażujący odbiorcę format reklamy.

Użytkownicy, którzy chcą zobaczyć reklamę, muszą wcisnąć przycisk „play” na pasku sterowania pod oknem z wideo. Reklamodawcy będą mogli mierzyć efektywność swoich reklam wideo, kontrolując liczbę odtworzeń, kliknięć do serwisu docelowego, a także czas interakcji użytkowników z reklamą wideo.

Wielu reklamodawców wypróbowało już reklamy wideo CTP.

20th Century Fox Home Entertainment umieściło reklamy filmów DVD „American Dad” i „The Simple Life” na setkach stron internetowych.

Google pozwala reklamodawcom wybrać, w których serwisach pojawią się reklamy. Niektóre serwisy są bardzo małe, ale cieszą się popularnością wśród młodych mężczyzn, do których studio chce dotrzeć.

Zyskujemy nie tylko dostęp do niszowych serwisów, ale mamy również do dyspozycji reklamy o dużych możliwościach multimedialnych, które wybijają się ponad cały szum informacyjny – powiedział Duncan Plexico, dyrektor wykonawczy Fox Studios ds. marketingu cyfrowego Paramount Vantage wybrało określone strony z sieci reklamowej, na których przeprowadzono promocję premiery filmu Inconvenient Truth.

Mogliśmy sami zdecydować, gdzie chcemy odtwarzać trailer wideo – były to serwisy, które doskonale pasowały do naszej docelowej publiczności.

Marketing typu pull – gdy użytkownicy sami klikają, aby odtworzyć określone treści – jest dużo skuteczniejszy niż marketing typu push lub automatycznie odtwarzane reklamy.

Reklamy wideo serwowane za pośrednictwem Google były kosztowo efektywniejsze niż reklama w większych serwisach lub portalach, przy zdecydowanie niższych kosztach.
Klienci chcą mieć wybór – zanim pojawił się Google Click to Pay, nie było sposobu, aby dotrzeć do docelowej publiczności na taką skalę za pomocą reklam wideo – powiedział Andrew Lin, wiceprezes Paramount Vantage ds. marketingu interaktywnego Paramount Studios

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top