16 mln złotych przychodów, 2,3 mln zł zysku EBITDA – to wyniki finansowe za 2007 rok spółki Money.pl. Równie imponująco wyglądają statystyki oglądalności serwisów Money.pl.
Chociaż wyniki nie zostały jeszcze oficjalnie zatwierdzone przez zgromadzenie wspólników spółki, to nie powinny już ulec zmianie. W porównaniu do roku 2006, w roku 2007 Money.pl zanotowała wzrost przychodów o 45 proc., a zysku EBIDTA o 37 procent. Głównym źródłem przychodów spółki jest reklama on-line.
Jednocześnie Money.pl zanotowała wzrost oglądalności swoich serwisów o 55 proc. – z 1,2 mln w grudniu 2006 do 1,9 mln rok później. W kategorii tematycznej biznes-finanse-prawo badania Megapanel PBI/Gemius Money.pl zajmuje pierwszą pozycję. W agregacie tematycznym uwzględniającym również serwisy biznesowe portali horyzontalnych – Money.pl zajmuje trzecią pozycję, za serwisami Onetu i WP.
Dobre wyniki finansowe i dobra perspektywa dla branży pozwalają spółce Money.pl budować grupę kapitałową. Jesienią 2007 roku Money.pl objęła większościowy pakiet udziałów w spółce Legalsupport – wydawcy serwisu e-Prawnik.pl i ePoradniki.pl. Nieco później powołała spółkę Businessclick prowadzącą biznesową sieć reklamy kontekstowej. Spółka prowadzi rozmowy kolejnymi portalami i zapowiada następne inwestycje na rynku internetowym.
Od 2006 roku głównym udziałowcem Money.pl jest niemieckie wydawnictwo Handelsblatt (70 proc.), należące do Verlagsgruppe Georg von Holtzbrinck, koncernu operującego w 80 krajach świata. Pozostałe 30 proc. udziałów pozostało własnością Arkadiusza Osiaka, założyciela i dzisiejszego prezesa zarządu Money.pl.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.