Firma Cisco zaprezentowała wyniki badania dotyczącego popularności internetowych rozwiązań wideo w Polsce. Badanie zostało przeprowadzone na niereprezentatywnej grupie ponad 920 przedstawicieli działów IT z największych polskich przedsiębiorstw, którzy wzięli udział w Cisco Expo w październiku 2008 roku. Wyniki badania pokazują silną korelację pomiędzy biznesowym wykorzystywaniem rozwiązań opartych na technologii wideo, a czynnym używaniem tej technologii w życiu prywatnym.
Badania wykazały, że z aplikacji wideo w miejscu pracy znacznie częściej korzystają osoby, które oglądają filmy w Internecie również prywatnie. Ponad 38% ankietowanych respondentów nawiązuje połączenia wideo ze współpracownikami, a co ósmy regularnie przeprowadza telekonferencje. Jedynie 3% respondentów deklaruje, że regularnie otrzymuje wiadomości wideo od kierownictwa firmy, natomiast zaledwie 2% korzysta z rozwiązań typu „Corporate TV”.
Niemal co drugi respondent który codziennie ogląda filmy w Internecie, korzysta z wideo również do celów zawodowych. Natomiast spośród użytkowników, którzy korzystają z wideo rzadko lub nigdy, w pracy wykorzystuje je poniżej 30 %. Widać, że osoby, które używają komunikacji wideo w życiu prywatnym częściej doceniają jej wartość biznesową i częściej korzystają z tych narzędzi w miejscu pracy.
„Choć profesjonalne i konsumenckie zastosowania informatyki różnią się niemal jak ogień i woda, wielu technologiom to konsumenci przecierają drogę do zastosowań biznesowych. Specjaliści uczą się nowych mediów stosując je do celów prywatnych, po czym wykorzystują swoje doświadczenia do usprawnienia funkcjonowania przedsiębiorstw, zwiększenia wydajności pracy i obniżenia kosztów. IPTV kroczy drogą wcześniej przebytą przez blogi, VoIP, a nawet samo WWW”- powiedział Paweł Malak, dyrektor generalny firmy Cisco w Polsce. „Badania pokazują, że ponad 64 % komunikacji międzyludzkiej odbywa się niewerbalnie. Dlatego też skuteczna komunikacja oparta na wideo pozwala na lepsze budowanie spójnych zespołów i wzrost zaufania, dzięki czemu firmy mogą łatwiej stawić czoła wyzwaniom rynku”.
Ponad 64% respondentów planuje częściej korzystać z połączeń wideo w przyszłości zarówno do kontaktów z przyjaciółmi, jak i współpracownikami. Gdyby była taka możliwość, co dziesiąty ankietowany chciałby mieć w domu terminal systemu Telepresence. Ponad 6% ankietowanych chciałoby, żeby firmy usługowe, takie jak banki, przedsiębiorstwa ubezpieczeniowe czy też operatorzy telekomunikacyjni, oferowały możliwość zastosowania połączeń wideo w kontaktach
z pracownikami telecentrum lub ekspertami.
Najpopularniejszym serwisem wideo wśród badanych decydentów okazało się Youtube, z którego korzysta ponad dwie trzecie ankietowanych. Niektórzy respondenci korzystają ponadto z Onet TV i TVN24.pl.
Respondenci najbardziej zainteresowani są treściami dotyczącymi aktualności (ponad 50%), filmami (47%) i teledyskami (32%).
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tylko 32,6% polskich małych i średnich firm korzysta z narzędzi generatywnej AITylko 32,6% polskich małych i średnich firm korzysta z narzędzi generatywnej AI, podczas gdy 46,2% nie wykorzystuje żadnych narzędzi sztucznej ...
- Brand24: Prowly zaprasza do sprzedaży akcji po 50,10 PLNProwly.com sp. z o.o. (“Prowly”), podmiot z Grupy Semrush Holdings, Inc. (“Semrush”), który posiada 76,99% akcji w kapitale zakładowym notowanej ...
- Cashback – 70% Polaków zna tę usługę zakupowąCashback staje się coraz bardziej pożądanym benefitem zakupowym wśród polskich konsumentów. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Klarny, niemal 70 proc. ...
- PARP: 600 tys. zł wsparcia dla startupów z Polski WschodniejJuż 1 kwietnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uruchomi kolejny nabór wniosków w działaniu FEPW 01.01 Platformy startowe dla nowych ...