Różnice kulturowe a badania użyteczności

Opublikowano: 16 listopada 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

UX Alliance, międzynarodowe stowarzyszenie skupiające ekspertów usability, przygotowało raport, który pokazuje, że badania użyteczności w różnych krajach na świecie przebiegają w odmienny sposób. Jego celem jest pomoc w uniknięciu błędów, z którymi spotkać można się przeprowadzając analizy za granicą.

Członkowie UX Alliance pochodzą z 24 krajów i pracowali wspólnie przy około 250 międzynarodowych projektach, testowanych w ponad 30 państwach, w których udział brało 15 tys. uczestników. Polskim współautorem raportu jest agencja Symetria, członek UX Alliance od 2009 roku.

Różnice kulturowe a badania użyteczności 1

Międzynarodowe badania użyteczności serwisów różnią się od badań klasycznych. Wiążą się z koniecznością uzyskania pełnej porównywalności wyników, co sprawia, że proces zarządzania projektem jest dużo bardziej skomplikowany. Podejmując decyzję o wzięciu udziału w tego rodzaju badaniu, należy zdawać sobie sprawę z mogących wystąpić utrudnień, przekonują autorzy raportu.

Praca omawia aspekty dotyczące planowania badań, przebiegu sesji i interpretacji wyników. W raporcie znajduje się także mapa obejmująca ilość internautów w krajach objętych analizą.

Raport znaleźć można pod tym adresem.

 

Dawid ZarazińskiRóżnice kulturowe a badania użyteczności

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.