UX Alliance, międzynarodowe stowarzyszenie skupiające ekspertów usability, przygotowało raport, który pokazuje, że badania użyteczności w różnych krajach na świecie przebiegają w odmienny sposób. Jego celem jest pomoc w uniknięciu błędów, z którymi spotkać można się przeprowadzając analizy za granicą.
Członkowie UX Alliance pochodzą z 24 krajów i pracowali wspólnie przy około 250 międzynarodowych projektach, testowanych w ponad 30 państwach, w których udział brało 15 tys. uczestników. Polskim współautorem raportu jest agencja Symetria, członek UX Alliance od 2009 roku.
Międzynarodowe badania użyteczności serwisów różnią się od badań klasycznych. Wiążą się z koniecznością uzyskania pełnej porównywalności wyników, co sprawia, że proces zarządzania projektem jest dużo bardziej skomplikowany. Podejmując decyzję o wzięciu udziału w tego rodzaju badaniu, należy zdawać sobie sprawę z mogących wystąpić utrudnień, przekonują autorzy raportu.
Praca omawia aspekty dotyczące planowania badań, przebiegu sesji i interpretacji wyników. W raporcie znajduje się także mapa obejmująca ilość internautów w krajach objętych analizą.
Raport znaleźć można pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Co robić, aby się nie wypalić, pracując wiele lat w jednej firmie?Wieloletnia praca w jednej firmie najczęściej na tym samym stanowisku może prowadzić do wypalenia, wskutek czego stracisz cały zapał do ...
- Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej. Metody.Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej (firmy jednoosobowej) bazuje na tych samych metodach, które stosuje się w wycenie innych podmiotów biznesowych. Wycena ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.