RSS-owy boom

Opublikowano: 19 listopada 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Polskie serwisy internetowe coraz częściej oferują swoim użytkownikom możliwość czytania wiadomości w formacie RSS. Technologia ta pozwala oszczędzić czas. Nie trzeba każdorazowo otwierać stron internetowych i klikać w szereg linków.

Poszukiwanie konkretnych informacji w Internecie przypomina czasami drogę przez mękę. Dziesiątki informacji zalewają nas zewsząd. Pozostaje pytanie, jak znaleźć te najistotniejsze. Odpowiedzią są kanały i czytniki RSS.

Co to jest RSS? RSS (Really Simple Syndication) to plik w odpowiednim formacie załączony do witryny internetowej, prezentujący wybrane przez autora strony treści. Odczytanie takiego formatu zapisywania wiadomości możliwe jest tylko dzięki specjalnemu czytnikowi. Za jego pośrednictwem użytkownik pobiera sobie nagłówki wiadomości (zwykle tytuły i krótkie opisy). Po kliknięciu w tytuł komunikatu, aplikacja otwiera stronę, na której znajduje się pełen tekst.

Czytnik RSS poszukiwany – Rolę czytnika RSS mogą pełnić specjalne serwisy internetowe uruchamiane przez przeglądarkę lub aplikacje, które można ściągnąć na pulpit komputera. Później wystarczy tylko wpisać adresy kanałów stron, z których chcielibyśmy pobrać treści. Niektóre czytniki mają gotową listę kanałów RSS. Najbardziej znane czytniki to Netvibes, iGoogle i polski rodzynek Cafe News.

Podręcznik po RSS – Swoistym podręcznikiem po RSS-ach jest serwis Rssy.pl. Znaleźć tam można informacje dotyczące czytników RSS, rozbudowany katalog kanałów oraz wiele interesujących newsów z dziedziny RSS-ów.

Na dniach Rssy.pl zmieniają szatę graficzną. Odświeżony serwis będzie teraz bardziej przejrzysty i mamy nadzieję, że przypadnie do gustu internautom-  mówi Paweł Grams produkt manager serwisu Rssy.pl

Niedoceniony RSS – Z czerwcowych badań Direct Marketing Association przeprowadzonych wśród amerykańskich przedsiębiorstw wynika, że RSS-ów używa 17,9% małych przedsiębiorstw i około 11,4% dużych. Dają one ogromne możliwości działania. Osoby subskrybujące informacje za pomocą RSS-ów są najlepszym z możliwych targetów do wszelkich działań marketingowych. Dzięki korzystaniu z RSS-ów firma wie, co interesuje subskrybentów oraz jak często przegląda zamieszczone informacje.

Hanna LaskowskaRSS-owy boom

Podziel się!

O autorze

hania