Polskie serwisy internetowe coraz częściej oferują swoim użytkownikom możliwość czytania wiadomości w formacie RSS. Technologia ta pozwala oszczędzić czas. Nie trzeba każdorazowo otwierać stron internetowych i klikać w szereg linków.
Poszukiwanie konkretnych informacji w Internecie przypomina czasami drogę przez mękę. Dziesiątki informacji zalewają nas zewsząd. Pozostaje pytanie, jak znaleźć te najistotniejsze. Odpowiedzią są kanały i czytniki RSS.
Co to jest RSS? RSS (Really Simple Syndication) to plik w odpowiednim formacie załączony do witryny internetowej, prezentujący wybrane przez autora strony treści. Odczytanie takiego formatu zapisywania wiadomości możliwe jest tylko dzięki specjalnemu czytnikowi. Za jego pośrednictwem użytkownik pobiera sobie nagłówki wiadomości (zwykle tytuły i krótkie opisy). Po kliknięciu w tytuł komunikatu, aplikacja otwiera stronę, na której znajduje się pełen tekst.
Czytnik RSS poszukiwany – Rolę czytnika RSS mogą pełnić specjalne serwisy internetowe uruchamiane przez przeglądarkę lub aplikacje, które można ściągnąć na pulpit komputera. Później wystarczy tylko wpisać adresy kanałów stron, z których chcielibyśmy pobrać treści. Niektóre czytniki mają gotową listę kanałów RSS. Najbardziej znane czytniki to Netvibes, iGoogle i polski rodzynek Cafe News.
Podręcznik po RSS – Swoistym podręcznikiem po RSS-ach jest serwis Rssy.pl. Znaleźć tam można informacje dotyczące czytników RSS, rozbudowany katalog kanałów oraz wiele interesujących newsów z dziedziny RSS-ów.
Na dniach Rssy.pl zmieniają szatę graficzną. Odświeżony serwis będzie teraz bardziej przejrzysty i mamy nadzieję, że przypadnie do gustu internautom- mówi Paweł Grams produkt manager serwisu Rssy.pl
Niedoceniony RSS – Z czerwcowych badań Direct Marketing Association przeprowadzonych wśród amerykańskich przedsiębiorstw wynika, że RSS-ów używa 17,9% małych przedsiębiorstw i około 11,4% dużych. Dają one ogromne możliwości działania. Osoby subskrybujące informacje za pomocą RSS-ów są najlepszym z możliwych targetów do wszelkich działań marketingowych. Dzięki korzystaniu z RSS-ów firma wie, co interesuje subskrybentów oraz jak często przegląda zamieszczone informacje.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.