Ruszyła chińska wersja Facebooka

W miniony weekend uruchomiono chińską wersję najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie. Facebook zdecydował się na wejście na największy pod względem liczby ludności rynek świata.
Mark Zuckerberg i jego współpracownicy planowali ten ruch od jakiegoś czasu. Po raz pierwszy informacje o chińskiej wersji witryny pojawiły się w październiku 2007 roku. W niedzielę plany nabrały realnych kształtów.

Chińska branża Web 2.0 jest – wbrew pozorom – mocno zatłoczona. Działają tam takie projekty jak Xiaonei, Xiaoyou, 51.com czy Qzone. Do tego dochodzi MySpace, także mające chrapkę na szybko rozwijający się rynek Państwa Środka.

Layout chińskiego Facebooka praktycznie nie różni się niczym od tego oferowanego przez amerykańską edycję. Dostępne jest zarówno wsparcie dla tradycyjnego, jak i uproszczonego zestawu znaków. Jedynie centrum deweloperskie jest dostępne wyłącznie po angielsku.

Ekipa Zuckerberga planuje intensywną kampanię reklamową mającą zapoznać Chińczyków z nowym produktem. Menedżerowie Facebooka mają zamiar wykorzystać w tym celu igrzyska olimpijskie.

Dużym wyzwaniem dla amerykańskiej społeczności będą na pewno ograniczenia swobody wypowiedzi obowiązujące w Państwie Środka. Spełnianie zachcianek władz w Pekinie może zniszczyć wizerunek firmy w bardziej cywilizowanych krajach.

Źródło: Mashable

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top