W miniony weekend uruchomiono chińską wersję najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie. Facebook zdecydował się na wejście na największy pod względem liczby ludności rynek świata.
Mark Zuckerberg i jego współpracownicy planowali ten ruch od jakiegoś czasu. Po raz pierwszy informacje o chińskiej wersji witryny pojawiły się w październiku 2007 roku. W niedzielę plany nabrały realnych kształtów.
Chińska branża Web 2.0 jest – wbrew pozorom – mocno zatłoczona. Działają tam takie projekty jak Xiaonei, Xiaoyou, 51.com czy Qzone. Do tego dochodzi MySpace, także mające chrapkę na szybko rozwijający się rynek Państwa Środka.
Layout chińskiego Facebooka praktycznie nie różni się niczym od tego oferowanego przez amerykańską edycję. Dostępne jest zarówno wsparcie dla tradycyjnego, jak i uproszczonego zestawu znaków. Jedynie centrum deweloperskie jest dostępne wyłącznie po angielsku.
Ekipa Zuckerberga planuje intensywną kampanię reklamową mającą zapoznać Chińczyków z nowym produktem. Menedżerowie Facebooka mają zamiar wykorzystać w tym celu igrzyska olimpijskie.
Dużym wyzwaniem dla amerykańskiej społeczności będą na pewno ograniczenia swobody wypowiedzi obowiązujące w Państwie Środka. Spełnianie zachcianek władz w Pekinie może zniszczyć wizerunek firmy w bardziej cywilizowanych krajach.
Źródło: Mashable
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.