W miniony weekend uruchomiono chińską wersję najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie. Facebook zdecydował się na wejście na największy pod względem liczby ludności rynek świata.
Mark Zuckerberg i jego współpracownicy planowali ten ruch od jakiegoś czasu. Po raz pierwszy informacje o chińskiej wersji witryny pojawiły się w październiku 2007 roku. W niedzielę plany nabrały realnych kształtów.
Chińska branża Web 2.0 jest – wbrew pozorom – mocno zatłoczona. Działają tam takie projekty jak Xiaonei, Xiaoyou, 51.com czy Qzone. Do tego dochodzi MySpace, także mające chrapkę na szybko rozwijający się rynek Państwa Środka.
Layout chińskiego Facebooka praktycznie nie różni się niczym od tego oferowanego przez amerykańską edycję. Dostępne jest zarówno wsparcie dla tradycyjnego, jak i uproszczonego zestawu znaków. Jedynie centrum deweloperskie jest dostępne wyłącznie po angielsku.
Ekipa Zuckerberga planuje intensywną kampanię reklamową mającą zapoznać Chińczyków z nowym produktem. Menedżerowie Facebooka mają zamiar wykorzystać w tym celu igrzyska olimpijskie.
Dużym wyzwaniem dla amerykańskiej społeczności będą na pewno ograniczenia swobody wypowiedzi obowiązujące w Państwie Środka. Spełnianie zachcianek władz w Pekinie może zniszczyć wizerunek firmy w bardziej cywilizowanych krajach.
Źródło: Mashable
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.