W miniony weekend uruchomiono chińską wersję najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie. Facebook zdecydował się na wejście na największy pod względem liczby ludności rynek świata.
Mark Zuckerberg i jego współpracownicy planowali ten ruch od jakiegoś czasu. Po raz pierwszy informacje o chińskiej wersji witryny pojawiły się w październiku 2007 roku. W niedzielę plany nabrały realnych kształtów.
Chińska branża Web 2.0 jest – wbrew pozorom – mocno zatłoczona. Działają tam takie projekty jak Xiaonei, Xiaoyou, 51.com czy Qzone. Do tego dochodzi MySpace, także mające chrapkę na szybko rozwijający się rynek Państwa Środka.
Layout chińskiego Facebooka praktycznie nie różni się niczym od tego oferowanego przez amerykańską edycję. Dostępne jest zarówno wsparcie dla tradycyjnego, jak i uproszczonego zestawu znaków. Jedynie centrum deweloperskie jest dostępne wyłącznie po angielsku.
Ekipa Zuckerberga planuje intensywną kampanię reklamową mającą zapoznać Chińczyków z nowym produktem. Menedżerowie Facebooka mają zamiar wykorzystać w tym celu igrzyska olimpijskie.
Dużym wyzwaniem dla amerykańskiej społeczności będą na pewno ograniczenia swobody wypowiedzi obowiązujące w Państwie Środka. Spełnianie zachcianek władz w Pekinie może zniszczyć wizerunek firmy w bardziej cywilizowanych krajach.
Źródło: Mashable
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.