Rynek muzyki w Polsce to 79 mln zł, online to ok. 25 proc.

Związek Producentów Audio Video podsumował pierwsze półrocze 2014 r. Całkowita sprzedaż muzyki wyniosła 79 mln zł, rynek muzyki online według szacunków ZPAV przekroczył poziom 25 proc.

Wartość hurtowa polskiego rynku muzycznego w I półroczu 2014 roku wyniosła 79 mln zł, co stanowi wzrost o 0,6% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Jednym z powodów wzrostu jest dynamiczny wzrost sprzedaży muzyki w postaci cyfrowej. Warto jednak dodać, że sprzedaż produktów fizycznych była niższa o blisko 5 proc. niż przed rokiem.

muzyka online
Cyfrowy rynek sprzedaży muzyki wzrósł, w porównaniu do pierwszego półrocza roku ubiegłego o 20,4% i zamknął te sześć miesięcy kwotą ponad 19,5 mln zł. Najwyższy wzrost, o 61,30%, odnotował dochód z tytułu subskrypcji, do którego zalicza się zyski z abonamentów w takich serwisach jak: Deezer, WiMP, Spotify, czy Muzo. Spadły natomiast, o 35,30 %, pobrania do telefonów komórkowych oraz o 23,90 % pobrania online.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Shopper Day 2021
26.10.2021
Expert Summit 2021
04.11.2021
Forum Gospodarki Cyfrowej
09.11.2021
Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry