Udział w globalnym rynku przeglądarek internetowych zyskał Microsoft – również, niespodziewanie, Internet Explorer w wersji 6. Prezentujemy statystyki wykorzystania przeglądarek w czerwcu 2010.
Pomiędzy majem a czerwcem Internet Explorer zyskał 0,57 proc., stanowiąc pierwszy wybór dla 60,32 proc. internautów. To lekka zmiana – od wielu miesięcy obserwowaliśmy bowiem spadek udziałów aplikacji. Na to by z pewnością napisać, że to zmiana trendu, a nie chwilowa korekta należy jednak poczekać do kolejnych statystyk.
Warto również wspomnieć, że Microsoft prowadzi – również w Polsce – bardzo intensywną kampanię reklamową Internet Explorera w wersji 8. IE8 jest najszybciej zyskującą użytkowników aplikacją w rodzinie korporacji z Redmond – nie zapewnia to jednak wysokiego wzrostu udziału Microsoftu w całości rynku. Co ciekawe, 0,01 proc. zyskała również IE6, przeglądarka o złej reputacji, z którą „walczyć” próbuje część wydawców internetowych blokując jej użytkownikom możliwość dostępu do ich stron.
Wśród innych przeglądarek nie ma wielkich roszad. Firefox i Opera straciły jednak kilka procent (odpowiednio 2,1 i 6,6 proc.) w porównaniu do maja. Zyskały Chrome oraz Safari (odpowiednio 2,8 i 1,7 proc.).
Źródło: Net Applications, ars-technica.com
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.