Rynek reklamowy zainteresowany modelem efektywnościowym w Onet.pl

Opublikowano: 16 lipca 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Wprowadzona kilka tygodni temu przez Onet.pl oferta sprzedaży reklamy rozliczanej „efektywnościowo”, w modelu CPA (Cost Per Action) spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem rynku reklamowego. Onet.pl, jako pierwszy wśród portali, umożliwia prowadzenie działań marketingowych w pełnej wersji tego modelu.
– Rynek reklamy internetowej realizowanej w modelu CPA bardzo mocno się rozwija, co szczególnie widać w Wielkiej Brytanii i USA. Potencjał tego rynku w Polsce oceniamy bardzo wysoko – mówi Rafał Marek, kierownik działu produktu reklamowego w Grupie Onet.pl SA – Oczywiście już wcześniej w Polsce przeprowadzano w portalach działania reklamowe oparte o rozliczenia tego typu, jednak nie były one wsparte odpowiednio zawansowaną technologią. Onet jest pierwszym portalem w kraju, który wprowadza do oferty reklamowej model biznesowy CPA w połączeniu z całkowicie kompletnym rozwiązaniem technologicznym.

Portal podpisał umowę o współpracy z firmą Tradedoubler, która dostarcza jedno z najlepszych tego typu narzędzi w Europie. Dzięki temu rozliczenia portalu z reklamodawcą będą proste, kompletne i w pełni wiarygodne.

– Model CPA (Cost Per Action) zakłada rozliczanie się za “akcję”, która definiowana może być bardzo różnie. Akcją może być np. przekierowanie użytkownika na stronę reklamodawcy, wypełnienie  formularza zamówienia, wniosku, a także sprzedaż danego produktu. Akcję można zdefiniować prawie dowolnie, wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań konkretnego partnera reklamowego. Przed podpisaniem umowy prowadzimy rozmowy, żeby dokładnie ustalić specyfikę produktów i cele partnera. Dopiero później opracowujemy szczegóły, takie jak definicja akcji czy cena kampanii, by satysfakcjonowały one obie strony – dodaje Rafał Marek.

Modelem CPA szczególnie zainteresowani są reklamodawcy z branży finansowej, turystycznej oraz cały szeroko pojęty e-commerce. Jest to też model bardzo ciekawy z punktu widzenia reklamodawców dopiero startujących z biznesem w internecie, których do tej pory nie było stać na reklamę. Przy rozliczaniu za konkretny efekt kampanii nie ponoszą ryzyka inwestycyjnego – płatność odbywa się tylko wtedy, gdy następuje efekt pożądany przez reklamodawcę, np. gdy internauta wypełni formularz zamówienia.

Dodatkową korzyścią przy korzystaniu z modelu CPA w Onet.pl jest dostęp do rozbudowanych analiz pozwalających modyfikować kampanię w trakcie jej trwania np. wyławiać najlepsze kreacje reklamowe prowadzące do najlepiej sprzedających się produktów. Onet.pl zapewnia specjalny zespół do obsługi kampanii w modelu CPA, który dba o optymalizację, zapewnia wsparcie techniczne, merytoryczne i biznesowe.

Onet wyróżnia się spośród pozostałych wydawców emitujących reklamę efektywnościową na swoich stronach www posiadaniem dużej powierzchni emisyjnej dedykowanej dla tego modelu. Dzięki temu formy reklamowe towarzyszące kampaniom CPA będą maksymalnie nieinwazyjne (link, przycisk, mała grafika) i umieszczane kontekstowo w serwisach tematycznych, tak by zwiększać potencjalną konwersję. Dla przykładu w serwisie poświęconym książkom, pod recenzją konkretnego tytułu, umieszczony może być mały przycisk „Kup Teraz” – daje to prawdopodobieństwo sporej konwersji, a jednocześnie nie jest to typowa forma reklamowa, lecz raczej ciekawe z punktu widzenia użytkownika uzupełnienie treści serwisu.

– Uruchamiając sprzedaż CPA otwieramy się również na nowych reklamodawców. Dajemy im nowy, oczekiwany model biznesowy. Ruch, który mamy w Onecie, jest bardzo „konwersyjny”, prosprzedażowy, dużo bardziej niż w większości innych miejsc w polskim Internecie. Mamy więc motywację by rozliczać się z partnerami reklamowymi właśnie w ten sposób – podsumowuje Rafał Marek.

Dawid ZarazińskiRynek reklamowy zainteresowany modelem efektywnościowym w Onet.pl

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.