Aż 88 procent badanych firm w Polsce dostrzega wymierne korzyści z prowadzonych przez siebie działań e-mail marketingowych. W większości są one wykonywane do własnych baz adresowych. Ponad połowa z nich wykorzystała do wysyłki profesjonalny system e-mailingowy.
To wnioski z już siódmego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce przeprowadzonego przez SARE. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1 839 respondentów przy wykorzystaniu ankiety internetowej, która dostępna była w sieci od 5 lipca do 31 sierpnia 2010 roku. Grupą docelową były osoby aktywne zawodowo, zajmujące różne stanowiska w marketingu, PR, IT oraz menedżerowie wyższego szczebla i właściciele firm.
Chcąc zwiększyć skuteczność kampanii, marketerzy stosują targetowanie behawioralne, personalizację wiadomości, a także integrują kampanie e-mail marketingowe z innymi działaniami promocyjnymi. Targetowanie behawioralne jest stosowane przez jedną trzecią respondentów. Najczęściej e-mail marketing jest łączony z działaniami na serwisach społecznościowych oraz kampaniami w wyszukiwarkach. Prawie jedna czwarta firm zamieszcza już linki do swoich profili oraz aplikacje umożliwiające udostępnianie informacji w mediach społecznościowych.
W związku z uprawomocnieniem faktur wysyłanych drogą elektroniczną zapytaliśmy ankietowanych o wykorzystanie tej możliwości. Choć wysyłka e-faktur to oszczędność czasu i kosztów, stosuje ją tylko 35 proc. firm.
źródło: SARE
W obszarze wykorzystania poczty elektronicznej przez użytkowników w porównaniu z ubiegłym rokiem niewiele się zmieniło. Odbiorcy otrzymują coraz więcej wiadomości e-mail, większość znajduje w swoich skrzynkach od 4 do 20 wiadomości dziennie. Internauci korzystają na przemian zarówno z webowych, jak i desktopowych klientów poczty. Najbardziej rozpowszechnione są wciąż rozwiązania Microsoftu (głównie Outlook i Outlook Express), które wykorzystuje większość ankietowanych. Do najpopularniejszych serwisów udostępniających bezpłatne skrzynki pocztowe należą Gmail, Wirtualna Polska oraz Onet.
Realizowany przez SARE projekt jest cyklicznym badaniem dotyczącym sposobu korzystania z poczty elektronicznej. Jego celem jest poznanie preferencji dotyczących komunikacji e-mailingowej oraz ukazanie zmian jakie zachodzą w tej materii na przestrzeni lat. Pełna wersja raportu dostępna jest na: tej stronie.
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.