SARE publikuje coroczny raport

Opublikowano: 2 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi:

Aż 88 procent badanych firm w Polsce dostrzega wymierne korzyści z prowadzonych przez siebie działań e-mail  marketingowych. W większości są one wykonywane do własnych baz adresowych. Ponad połowa z nich wykorzystała do wysyłki profesjonalny system e-mailingowy.

To wnioski z już siódmego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce przeprowadzonego przez SARE. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1 839 respondentów przy wykorzystaniu ankiety internetowej, która dostępna była w sieci od 5 lipca do 31 sierpnia 2010 roku. Grupą docelową były osoby aktywne zawodowo, zajmujące różne stanowiska w marketingu, PR, IT oraz menedżerowie wyższego szczebla i właściciele firm.
SARE publikuje coroczny raport  1
Chcąc zwiększyć skuteczność kampanii, marketerzy stosują targetowanie behawioralne, personalizację wiadomości, a także integrują kampanie e-mail marketingowe z innymi działaniami promocyjnymi. Targetowanie behawioralne jest stosowane przez jedną trzecią respondentów. Najczęściej e-mail marketing jest łączony z działaniami na serwisach społecznościowych oraz kampaniami w wyszukiwarkach. Prawie jedna czwarta firm zamieszcza już linki do swoich profili oraz aplikacje umożliwiające udostępnianie informacji w mediach społecznościowych.

W związku z uprawomocnieniem faktur wysyłanych drogą elektroniczną zapytaliśmy ankietowanych o wykorzystanie tej możliwości. Choć wysyłka e-faktur to oszczędność czasu i kosztów, stosuje ją tylko 35 proc. firm.
SARE publikuje coroczny raport  2

źródło: SARE

W obszarze wykorzystania poczty elektronicznej przez użytkowników w porównaniu z ubiegłym rokiem niewiele się zmieniło. Odbiorcy otrzymują coraz więcej wiadomości e-mail, większość znajduje w swoich skrzynkach od 4 do 20 wiadomości dziennie. Internauci korzystają na przemian zarówno z webowych, jak i desktopowych klientów poczty. Najbardziej rozpowszechnione są wciąż rozwiązania Microsoftu (głównie Outlook i Outlook Express), które wykorzystuje większość ankietowanych. Do najpopularniejszych serwisów udostępniających bezpłatne skrzynki pocztowe należą Gmail, Wirtualna Polska oraz Onet.

Realizowany przez SARE projekt jest cyklicznym badaniem dotyczącym sposobu korzystania z poczty elektronicznej. Jego celem jest poznanie preferencji dotyczących komunikacji e-mailingowej oraz ukazanie zmian jakie zachodzą w tej materii na przestrzeni lat. Pełna wersja raportu dostępna jest  na: tej stronie.

Hanna LaskowskaSARE publikuje coroczny raport

Podziel się!

O autorze

hania