Aż 88 procent badanych firm w Polsce dostrzega wymierne korzyści z prowadzonych przez siebie działań e-mail marketingowych. W większości są one wykonywane do własnych baz adresowych. Ponad połowa z nich wykorzystała do wysyłki profesjonalny system e-mailingowy.
To wnioski z już siódmego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce przeprowadzonego przez SARE. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1 839 respondentów przy wykorzystaniu ankiety internetowej, która dostępna była w sieci od 5 lipca do 31 sierpnia 2010 roku. Grupą docelową były osoby aktywne zawodowo, zajmujące różne stanowiska w marketingu, PR, IT oraz menedżerowie wyższego szczebla i właściciele firm.
Chcąc zwiększyć skuteczność kampanii, marketerzy stosują targetowanie behawioralne, personalizację wiadomości, a także integrują kampanie e-mail marketingowe z innymi działaniami promocyjnymi. Targetowanie behawioralne jest stosowane przez jedną trzecią respondentów. Najczęściej e-mail marketing jest łączony z działaniami na serwisach społecznościowych oraz kampaniami w wyszukiwarkach. Prawie jedna czwarta firm zamieszcza już linki do swoich profili oraz aplikacje umożliwiające udostępnianie informacji w mediach społecznościowych.
W związku z uprawomocnieniem faktur wysyłanych drogą elektroniczną zapytaliśmy ankietowanych o wykorzystanie tej możliwości. Choć wysyłka e-faktur to oszczędność czasu i kosztów, stosuje ją tylko 35 proc. firm.
źródło: SARE
W obszarze wykorzystania poczty elektronicznej przez użytkowników w porównaniu z ubiegłym rokiem niewiele się zmieniło. Odbiorcy otrzymują coraz więcej wiadomości e-mail, większość znajduje w swoich skrzynkach od 4 do 20 wiadomości dziennie. Internauci korzystają na przemian zarówno z webowych, jak i desktopowych klientów poczty. Najbardziej rozpowszechnione są wciąż rozwiązania Microsoftu (głównie Outlook i Outlook Express), które wykorzystuje większość ankietowanych. Do najpopularniejszych serwisów udostępniających bezpłatne skrzynki pocztowe należą Gmail, Wirtualna Polska oraz Onet.
Realizowany przez SARE projekt jest cyklicznym badaniem dotyczącym sposobu korzystania z poczty elektronicznej. Jego celem jest poznanie preferencji dotyczących komunikacji e-mailingowej oraz ukazanie zmian jakie zachodzą w tej materii na przestrzeni lat. Pełna wersja raportu dostępna jest na: tej stronie.
Wpisy promowane
- Trzy korzyści z kwalifikowania technologii spawania (WPQR)Kwalifikowanie technologii spawania WPQR (ang. Welding Procedure Qualification Record) to procedura skierowana do firm oferujących produkcję spawalniczą. Wdrożenie WPQR daje ...
- Zmiana strony firmowej – jak uniknąć pułapek i przeprowadzić migrację bezproblemowo?W dynamicznym świecie cyfrowym aktualizacja strony internetowej jest nieunikniona. Nowe technologie, zmieniające się trendy UX i wymagania użytkowników sprawiają, że ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
27.03.2025 Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025 Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!