Mimo, że globalna sieć jest dla nas przede wszystkim źródłem informacji przydatnych w pracy lub w nauce (przyznaje tak aż 90% internautów), jednym z istotnych powodów korzystania z Internetu jest także możliwość nawiązywania nowych kontaktów. Znajomości w sieci szuka niemal połowa jej użytkowników (47%) – wynika z badania prof. Zbigniewa Izdebskiego 'Seks a Internet’, zrealizowanego przez TNS OBOP na zlecenie Schering Polska*.
Jednym z głównych powodów, dla których użytkownicy Internetu kontaktują się z innymi osobami w sieci jest możliwość porozmawiania z ciekawymi ludźmi (51%). Często wymieniano też możliwość pozostania anonimowym (37%), sposobność do utrzymywania kontaktu ze znajomymi (34%), wymiany doświadczeń, informacji (27%) czy też szukanie osób o podobnych zainteresowaniach (25%).
Badani wskazywali także na emocjonalno-erotyczne aspekty korzystania z Internetu. 13% wymieniło możliwość porozmawiania o sprawach intymnych, takich o których trudno rozmawia się z innymi w cztery oczy, 12% wspomniało o szukaniu bratniej duszy czy wręcz miłości, 11% – o sposobności umówienia się na randkę. 8% respondentów jest zdania, iż powodem przebywania w sieci jest możliwość zapoznania kogoś, z kim można się następnie umówić 'na żywo’, czyli w tzw. 'realu’, zaś dla 4% jest to okazja do poznania życiowego partnera.
Przeszło połowa internautów, którzy mają na koncie znajomości zawarte w sieci, rozmawia ze swoimi internetowymi znajomymi na tematy związane z seksem. Takie rozmowy prowadzi się nie ze wszystkimi, a jedynie z wybranymi internautami.
Jednak podczas gdy rozmowy internetowe o seksie wydają się internautom bardzo atrakcyjne, to wirtualny seks nie może być równie satysfakcjonujący jak seks z rzeczywistym partnerem – uważają tak niemal wszyscy pytani (97%).
Poza możliwością nawiązywania kontaktów, Internet jest źródłem wiedzy i informacji na tematy intymne. Spośród internautów zapytanych o cele korzystania z Internetu, 28% przyznaje, że przeszukiwało sieć pod kątem informacji związanych z seksem. Częściej takich informacji poszukiwali mężczyźni (39%), osoby w wieku 20-29 lat (40%), stanu wolnego (32%) i korzystający codziennie z Internetu (37%). Natomiast rzadziej informacji związanych ze sferą intymną poszukiwały kobiety (14%) i osoby pozostające w związkach małżeńskich (22%).
Z szerokiego spektrum treści erotycznych, internauci najczęściej poszukują w sieci humoru nawiązującego do seksu (61%) oraz erotycznych zdjęć, filmów, opowiadań bądź komiksów (57%). Informacji o metodach antykoncepcji poszukuje 36% internautów.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.