SEM najczęściej łączone z reklamą w prasie

Serwis eMarketer opublikował wyniki badań na temat łączenia SEM z innymi typami kampanii reklamowych. Okazało się, że nadal najpopularniejszą alternatywą jest prasa drukowana.

W drugim kwartale 2008 ponad połowa (55%) amerykańskich specjalistów zajmujących się marketingiem w wyszukiwarkach przyznała, że dodatkowo wykorzystuje bardziej tradycyjne sposoby dotarcia do potencjalnych klientów.

Jedna trzecia marketerów organizujących takie zintegrowane kampanie wykorzystywała jako drugie medium prasę drukowaną. Taki sam odsetek zdecydował się na mailingi. Znacznie mniej ekspertów – 10-15% – postawiło na telewizję czy radio.

Co ciekawe, tylko dwie trzecie specjalistów eksponowało w reklamach prasowych przede wszystkim nazwę firmy. Aż 84% na pierwszym planie umieszczało adres korporacyjnej strony WWW.

Dużą rolę odgrywały roczne dochody oraz budżet reklamowy firm. Im te wartości były większe, tym częściej przeprowadzano zintegrowane kampanie.

SEM najczęściej łączone z reklamą w prasie 1

45% ankietowanych nie połączyło kampanii SEM z żadnym kanałem alternatywnym.

Źródło: eMarketer

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top