Czym jest pozycjonowanie, wiedzą zapewne wszyscy przedsiębiorcy zaangażowani w rozwijanie e-biznesu. Obok marketingowej celowości tych działań, warto dostrzec pewien ciekawy aspekt popularności SEO jako reklamy trafiającej do ściśle sprofilowanej grupy odbiorców – renesans słowa.
Podstawą pozycjonowania jest dobór słów, które użytkownicy wpisują w okno zapytań wyszukiwarki, gdy chcą znaleźć konkretną firmę czy ofertę. Po zidentyfikowaniu takich popularnych zapytań, adekwatnych do promowanej strony www, należy umieścić je w tekstowej warstwie serwisu i w odnośnikach do niego prowadzących. Jak, gdzie i kiedy? „Sztuka pisania, podporządkowana preferencjom robotów wyszukiwarek, to nieodzowny element pozycjonowania, będący odrębną dyscypliną, w której najbardziej sprawdzają się humaniści – znaną jako SEO copywriting. Tym samym pozycjonowanie nie jest domeną wyłącznie informatyków, a przy budowaniu funkcjonalnych serwisów www trzeba uwzględniać coś więcej, niż kreację graficzną.” – mówi Małgorzata Kucharska – specjalista ds. promocji i relacji z mediami, Sunrise4 System sp. z o.o
Bez tekstu – stosunkowo obszernego i umiejętnie nasyconego wyrażeniami kluczowymi – wypozycjonowanie strony jest właściwie niemal niewykonalne legalnymi metodami. Wyszukiwarki premiują bowiem serwisy, które wprost odpowiadają na zapytanie użytkownika.
SEO copywriter musi dobrać partię tekstu pasującą do serwisu, stworzyć treść zachęcającą dla czytelnika i widoczną przez roboty. Słowa kluczowe powinny pojawiać się przede wszystkim:
• na stronie głównej – w nagłówkach, rozwinięciu tekstu i w stopce,
• na podstronach – tak często, jak to możliwe.
Wymaga to znajomości oferty i elastycznego posługiwania się językiem – tekst musi być na temat, a powtarzane wyrażenia kluczowe muszą być sensownie rozmieszczone. -„To trudne, zważywszy na to, że słowa kluczowe często mają formę niezwyczajną w językowej komunikacji (np. usługi xy warszawa tanio). SEO copywriter musi potraktować więc polszczyznę jak plastyczne tworzywo i wpleść niezwyczajne twory językowe w opis produktu czy historii firmy. Doskonała znajomość możliwości gramatycznych języka polskiego, wyczucie stylistyki, polot słowny nawet wobec mało poetyckich tematów (gdy pozycjonowana firma oferuje sprzęt elektrotechniczny) – to podstawowe narzędzia pracy SEO copywritera. Ćwiczenie kreatywności słownej i oczytanie okazują się najlepszą formą szkolenia takiego pracownika. A efektem jego twórczej pracy jest ni mniej, ni więcej, jak sukces serwisu w wyszukiwarkach.” – mówi Małgorzata Kucharska.
Większość przedsiębiorców oswoiła się z Internetem na tyle, by swoją działalność „w realu” uzupełnić o wirtualny kanał komunikacji z otoczeniem rynkowym. Z rosnącej liczby sklepów internetowych oraz nasilaniem się skłonności Polaków do shoppingu w Internecie wynika, że z czasem proporcja między tradycyjnym handlem a marketingiem w Sieci ulegnie przeobrażeniu: pewne dobra będziemy kupować raczej online niż podczas wyprawy do normalnego sklepu. E-biznes stanie się więc tym biznesem, na którym można się naprawdę dorobić. W Sieci dla nikogo nie zabraknie miejsca, a inwestycja w stronę www (zamiast w kosztowne biuro lub sklep w centrum miasta) nie jest barierą nie do przeskoczenia. Tym samym zaprezentowanie oferty jest również prostsze.
Ale i w Sieci aktualne pozostają te same problemy, które występują zawsze, gdy mamy do czynienia z działalnością ekonomiczną: jak się przebić do świadomości klienta, jak zdystansować konkurencję, jak zaznaczyć swoją obecność? – „Doskonała jakość oferty i agresywna reklama nie zagwarantują skuteczności marketingowej – bo ofertę trzeba przedstawić konsumentowi umiejętnie, a reklamę sformułować w taki sposób, by nie zirytować odbiorcy. Natłok komunikatów nie sprzyja przecież komfortowi wyboru! I tutaj pojawia się SEO, czyli pozycjonowanie – opcja hierarchicznego ustawienia informacji reklamowych (stron www) w wyszukiwarkach, i akcentowanie przekazu słownego. Nawet jeżeli naprawdę żyjemy w kulturze obrazkowej, słowo ponownie zyskuje na znaczeniu.” – dodaje Małgorzata Kucharska.
Wpisy promowane
- Zrównoważony rozwój w centrum uwagi. Efektywne utrzymanie czystości w zakładzie dzięki produktom firmy Mewa oferowanym z kompleksowym pakietem usług. Dostawca usług tekstylnych jakim jest firmaMewa zapewnia firmom zrównoważone i wydajne rozwiązania w zakresie czyszczenia przemysłowego. Zastosowanie czyściw wielokrotnego użytku ...
- Projektowanie aplikacji – z jakimi wyzwaniami spotykają się specjaliści?Wyzwaniem dla specjalistów IT jest konieczność tworzenia produktów z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, w tym rozwiązań z zakresu machine learning i ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.