Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl

Opublikowano: 29 marca 2002. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Portal Gazeta.pl uruchomił serwis Usenet, umożliwiając dostęp do najpowszechniejszego forum publicznych dyskusji w Internecie. Usenet to jedna z najstarszych usług internetu. Codziennie na jego grupach dyskusyjnych (ang. Usenet newsgroups) internauci z całego świata publikują około 1,2 miliona wiadomości. Na stronach portalu Gazeta.pl użytkownicy mają dostęp do 231 grup dyskusyjnych w hierarchii pl.

Zaletą serwisu jest przejrzysty interfejs i kilka użytecznych opcji, zwłaszcza „pokaż treść wszystkich wiadomości”. Ta nie spotykana w innych serwisach funkcja wyświetla zawartość wszystkich postów w danym wątku. „Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tej funkcji ponieważ zyskała popularność wśród użytkowników internetowego forum Gazeta.pl” – mówi Dariusz Szplit Dyrektor ds. Rozwoju w portalu Gazeta.pl.

W serwisie każdy może przeczytać treść postów, ale żeby zabierać głos w dyskusjach, musi założyć konto w portalu i zalogować się. Pisząc posty można korzystać z funkcji Antyspam, która zmniejsza ryzyko zasypania skrzynki pocztowej spamem (masowo wysyłaną korespondencją reklamową). Użytkownikom nie znającym Usenetu pomoże w poruszaniu się po nim zawarty w serwisie portalu opis, do którego dołączony jest zbiór podstawowych zasad netykiety. Wkrótce zostanie uruchomiona wyszukiwarka, dająca dostęp do archiwów polskich grup Usenetu.

Portal udostępnił też ponad 30 tysięcy grup Usenetu osobom korzystającym z tradycyjnych czytników newsów, jak choćby MS Outlook. Aby połączyć się z serwerem Gazeta.pl należy w konfiguracji konta „news” wpisać adres serwera news.gazeta.pl. Serwer wymaga od użytkowników autoryzacji – należy podać nazwę konta w portalu i hasło.

http://www.gazeta.pl/usenet

Sylwester KozakSerwis Usenet w portalu Gazeta.pl

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.