Zynga ma konkurencję – Simsy hitem Facebooka

Opublikowano: 26 sierpnia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Produkcje firmy Zynga doczekały się godnego konkurenta. The Sims Social, nowa odsłona franczyzy Electronic Arts, która wyszła z fazy beta w ostatni czwartek, ma już 4,6 mln użytkowników, którzy grają w nią każdego dnia.

The Sims Social jest facebookową odsłoną bardzo popularnej serii gier, pozwalającej na stworzenie wirtualnej postaci (Sima) i kierowanie jego losami. Według danych serwisu AppData, który monitoruje ruch w Facebooku, aplikacja ma 4,6 mln graczy, którzy każdego dnia decydują się na pokierowanie losami swojej postaci. Na stronie aplikacji można natomiast znaleźć liczbę 13,3 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

Takie wyniki stawiają obecnie The Sims Social na 10 pozycji w zestawieniu DAU (ang. daily active users) oraz 26 w zestawieniu MAU (ang. monthly active users). Jest to szósta najpopularniejsza gra z największą liczbą osób grających codziennie – po wyprodukowanych przez Zyngę: CityVille, FarmVille, Empires & Allies, Texas Hold ‘Em i Pioneer Trail. Jeśli rozwój The Sims Social utrzyma swoje tempo, we wrześniu powinniśmy zaobserwować zmianę lidera tego zestawienia.

Zynga ma konkurencję - Simsy hitem Facebooka 1

Gracze znający poprzednie odsłony serii, odnajdą się bez problemu w The Sims Social. Aplikacja pozwala na stworzenie wirtualnej postaci, budowanie domu, zarabianie wirtualnej waluty, zaspokajanie potrzeb Sima i interakcje z innymi użytkownikami. Najważniejsza różnica wyróżniająca aplikację od poprzedników to fakt, że inne Simy kontrolowane są przez znajomych z Facebooka. Interakcja w czasie rzeczywistym jest tu jednak zastąpiona powtórkami wideo – można podejrzeć co się stało, kiedy Sim znajomego przyszedł do Sima użytkownika.

Brakuje również kilku znanych funkcji. Nie można kontrolować całej rodziny Simów, tworzyć rodzin wielopokoleniowych czy… zabić stworzonej przez siebie postaci. W The Sims Social pojawiają się również reklamy – producent w pierwszej kolejności promuje produkty Dunkin’ Donuts.

[Za: AppData, Mashable]

Dawid ZarazińskiZynga ma konkurencję – Simsy hitem Facebooka

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.