Skąd pozyskiwać leady sprzedażowe? Rozwiąż problem sprzedaży!

Leady sprzedażowe to wartościowe kontakty, które możesz wykorzystać do rozwoju biznesu. Marketing internetowy daje wiele możliwości, aby zachęcić konsumenta do pozostawienia swoich danych, na przykład przez formularz kontaktowy, ale i analityka może być tutaj cennym wsparciem. Jak pozyskiwać leady?

Skąd pozyskiwać leady sprzedażowe? Rozwiąż problem sprzedaży! 1

Leadem sprzedażowym nazywamy kontakty pozyskiwane na przykład poprzez stronę internetową, kampanię reklamową czy też e-mailing. Leadem może być zarówno konsument, jak i firma, która jest zainteresowana danym produktem czy usługą. Aby generować wysokiej jakości leady B2B, potrzebna jest strategia oraz wiedza, jakich narzędzi możesz w tym celu użyć.

Dlaczego pozyskiwanie leadów, które sprzedają, jest istotnym procesem?

Leady sprzedażowe kategoryzuje się na gorące, ciepłe i zimne: podczas gdy gorące oznaczają firmy gotowe natychmiast wykonać daną akcję (kupić produkt, zamówić usługę itp.), za zimne uważa się takie, które są w grupie docelowej, ale nie są obecnie zainteresowane.

Dla marketingu generowanie leadów to najważniejsze zadanie, ponieważ od jakości pozyskanych kontaktów biznesowych zależy konwersja, która jest ostatecznym miernikiem skuteczności prowadzonych działań . Nie chodzi tu tylko o przekazanie leadów do działu sprzedaży. Strategia marketingowa skupia się na identyfikacji i przechwytywaniu potencjalnych klientów, śledzeniu ich działań, zachowań i zaangażowania, aby w odpowiednim momencie przekazać im ofertę zakupu.

W jaki sposób można pozyskać leady?

Leady sprzedażowe możesz generować za pośrednictwem wielu źródeł i kanałów. Najpopularniejszym narzędziem jest strona internetowa. Klasycznym przykładem jest formularz kontaktowy, jednak praktyka pokazuje, że zaledwie 3-5% użytkowników odwiedzających stronę go wypełnia.

Innymi sposobami pozyskiwania leadów są reklamy, cold mailing, newslettery, e-maile marketingowe, bazy firm czy rekomendacje.

Co bardzo ważne, generowanie leadów sprzedażowych jest procesem zaplanowanym i zarządzanym. Można korzystać z wielu źródeł, ale powinno się to czynić w sposób przemyślany i kontrolowany. Dzięki temu dowiesz się też, które działanie jest najbardziej efektywne.

Leady pochodzące z bazy firm

Jednym ze sposobów na pozyskanie wartościowych leadów jest ich zakup. Wprawdzie dzięki temu zyskasz listę kontaktów, jednak są to leady zimne, a więc należy tu wdrożyć dalsze rozwiązania, aby zainteresować firmy daną usługą czy zachęcić do współpracy. Rozwiązanie wydaje się najprostsze, jednak wykazuje niski współczynnik skuteczności.

Kontakty handlowe

Networking ceniony jest w każdym biznesie i jest lepszym źródłem pozyskiwania leadów sprzedażowych niż gotowe bazy firm. Dzięki kontaktom pozyskanym przez handlowców lub też własnym możesz zbudować własną bazę firm potencjalnie zainteresowanych współpracą. Tylko tak jak w przypadku kupionych list, tutaj nadal nie wiadomo, czy dany firma, do której zwrócisz się z ofertą, jest w ogóle nią zainteresowana.

Polecenia

Innym ze sposobów są rekomendacje, jednak nie zdarzają się zbyt często. Zaletą tego źródła jest fakt, że firma już jest potencjalnie zainteresowana wejściem we współpracę (otrzymała pozytywną opinię lub polecenie) oraz kojarzy bądź zna firmę.

Kampanie marketingowe

Klasycznym przykładem pozyskiwania leadów sprzedażowych są kampanie marketingowe. Wymagają odpowiedniej strategii i budżetu, do tego należy planować treści i analizować uzyskane wyniki, by – gdy okażą się nieskuteczne – wprowadzić odpowiednie zmiany. Kampanie internetowe mogą obejmować reklamy w wyszukiwarkach (AdWords), reklamy w mediach społecznościowych (Facebook Ads) czy SEO, czyli pozycjonowanie.

System typu BAZO

W pozyskiwaniu kontaktów biznesowych pomocna okazuje się analityka internetowa. Dobrym przykładem jest zaawansowany system BAZO, który wykorzystuje autorski algorytm i sztuczną inteligencję do pozyskiwania wartościowych dla handlowca leadów B2B. Dzięki funkcjom analitycznym możliwa jest precyzyjna identyfikacja użytkowników, tj. uzyskiwane są nazwy firmy, adresy, a nawet numery telefonów. To z kolei oznacza, że handlowiec otrzymuje dane umożliwiające bezpośredni kontakt z osobami, które już były na stronie internetowej, tym samym może dopiąć transakcję, która już w jakiś sposób wzbudziła zainteresowanie potencjalnego klienta.

BAZO wyposażone jest ponadto w funkcje marketingowe (np. moduł Quick Marketing) . To zautomatyzowane rozwiązanie, które błyskawicznie wysyła użytkownikowi na stronie spersonalizowaną wiadomość w formie pop-upu. Celem jest zachęcenie go do pozostawienia danych kontaktowych. BAZO umożliwia również śledzenie użytkowników i monitorowanie ich zachowań. Sprawdzisz więc, ilu jest obecnie odwiedzających na stronie, kim są, skąd pochodzą i jakie są ich preferencje zakupowe (jakie podstrony serwisu odwiedzają itd.).

Dzięki BAZO użytkownicy na stronie internetowej przestają być anonimowi, co więcej będziesz mógł z nimi nawiązać bezpośredni kontakt. BAZO dostarcza też cennych informacji o użytkownikach, dzięki którym odpowiednio zoptymalizujesz treści na stronie i kampanie reklamowe.

Jak więc rozwijać sprzedaż w biznesie?

Aby pozyskiwać wysokiej jakości leady, najlepiej wykorzystać potencjał analityki oraz własnych narzędzi. Tylko w ten sposób uzyskasz informacje o firmie lub osobach zainteresowanych potencjalnie usługami, co pozwoli szybko zareagować na zainteresowanie i przygotować ofertę, ale też obniżysz ryzyko złych transakcji. Jest to o tyle ważne, że statystyki są bezlitosne – aż 77% przedstawicieli handlowych marnuje swój czas, szukając informacji o potencjalnych klientach i próbując się skontaktować, gdy klienci ci wykazują niski potencjał biznesowy.

Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie kampanii internetowej z systemem BAZO – w ten sposób zyskasz wyłącznie wartościowe leady sprzedażowe, a to oznacza, że każdy kontakt może się zakończyć sprzedażą.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top