Skapiec.pl uruchamia Sondi.pl – serwis z opiniami o produktach

Polski e-commerce zdominował trend nazywany social shoppingiem. Pod tym pojęciem kryje się podejmowanie decyzji o zakupie na podstawie zdania sieciowej społeczności.Z analiz firmy Gemius wynika, że przy podejmowaniu decyzji zakupowych z opiniami innych konsumentów liczy się aż 52 proc. polskich internautów.
Trzy lata temu polscy internauci wymieniali się opiniami i poradami przede wszystkim za pośrednictwem forów i grup dyskusyjnych. Z czasem sytuacja ta zaczęła zmieniać się na korzyść serwisów porównujących ceny.

Według badania Megapanel PBI/Gemius (z 2007 r.) prawie co piąty polski internauta odwiedził przynajmniej jeden tego typu serwis. Z analiz przeprowadzonych przez tę samą agencję wynika, że w kwietniu 2006 r. internetowe porównywarki odwiedziło niemal 930 tysięcy osób, rok później zaś liczba ta wzrosła do ponad 2,7 miliona.

Porównywarki cen – zgodnie ze swoją nazwą – ułatwiają zestawienie ofert e-sklepów i wybór tej, która jest najbardziej atrakcyjna pod względem ceny, formy płatności czy też dostawy.
Na tym jednak ich rola się nie kończy. Z biegiem czasu porównywarki przekształciły się w platformy wymiany opinii – zarówno o produktach, jak i o sklepach.

W efekcie Skąpiec.pl prezentuje już prawie 50 tysięcy opinii o produktach.
Niektóre z nich mają charakter mini-analiz, które rozkładają dany produkt na części pierwsze.

Widząc, że dzielenie się opiniami ma dla internautów tak duże znaczenie, Skąpiec.pl zdecydował się na uruchomienie odrębnego serwisu, poświęconego wyłącznie ocenianiu produktów i dzielenie się opiniami z innymi kupującymi.
W ten sposób powstał Sondi.pl – http://sondi.pl/
Sondi publikuje komentarze pogrupowane w 9 kategoriach. Na chwilę obecną prezentuje ponad 40 tysięcy opinii. Przy czym każda z nich może być zweryfikowana przez grono internautów pod kątem przydatności zawartych treści.
Każdy produkt – dla ujednolicenia opinii – można oceniać według podanej grupy wad i zalet.
Dla dokonania oceny nie jest potrzebna rejestracja w serwisie. Pozwala ona jednak na stworzenie własnego profilu  dodanie informacji o sobie oraz zdjęcia.

Sondi.pl to kopalnia wiedzy zwłaszcza dla laików, którzy nie są do końca przekonani do upatrzonego modelu aparatu, laptopa czy pralki. Lektura jest obszerna, bo część produktów skomentowano już ponad stukrotnie
Serwis znajduje się obecnie na etapie rozwoju. W niedalekiej przyszłości zostanie wzbogacony o dodatkowe funkcje pozwalające m.in. na ścisłą integrację osób pasjonujących się danym sprzętem.

– Z informacji, jakie otrzymujemy od użytkowników Skąpca, wiemy, że cena przestała być tak naprawdę najważniejszym czynnikiem zakupowym. Dziś liczy się posiadana wiedza o produkcie. Liczymy, że w krzewieniu tej wiedzy pomoże nam opiniotwórcza społeczność konsumencka, która wytworzy się wokół naszego kolejnego „dziecka” – serwisu Sondi.pl  – podkreśla Mariusz Janiszewski, właściciel obu przedsięwzięć.

Wpisy promowane

  • Na czym polega obsługa kadrowo-płacowa?
    Pracownicy będący podstawą każdego biznesu, wymagają umiejętnego i sprawnego zarządzania. Bez tego żaden pracodawca nie będzie w stanie zapewnić swojemu ...
  • Nadzór nad pracownikami terenowymi w firmie
    Kontrola pracy w terenie ma korzystny wpływ na efektywność podejmowanych działań. Dzięki nadzorowi przedsiębiorstwa mogą skuteczniej wykrywać ewentualne nieprawidłowości oraz ...

Wydarzenia

Pytech Summit 2021
09.12.2021
Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry