Skype: wyniki finansowe i reklamy w aplikacji

Opublikowano: 7 marca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Wyniki finansowe Skype pokazują, że spółka przygotowująca się do wprowadzenia swych akcji do obrotu giełdowego jest w doskonałej kondycji. Firma ma jednak apetyt na więcej – chce stopniowo wprowadzać reklamy do swoich aplikacji.

Skype chce zadebiutować na giełdzie w przyszłym roku. W ramach procedur musi przedstawiać swoje aktualne wyniki. A te są bardzo dobre.

Skype ma 663 mln użytkowników. 145 mln korzysta z niego przynajmniej raz w miesiącu. W 2010 r. rozmawiano za pomocą Skype’a przez 207 mld minut, w czwartym kwartale ubiegłego roku 42 proc. połączeń stanowiły rozmowy wideo.

Przychody firmy wzrosły w 2010 r. do poziomu 860 mln dolarów – to o 141 mln więcej niż w 2009 r. Zysk operacyjny wyniósł 21 mln – to dobry wynik biorąc pod uwagę 364 mln straty w roku poprzednim. Firma zanotowała stratę netto na poziomie 6,9 mln dolarów (418 mln w 2009 roku). Skype zakończył 2010 r. z 911 pracownikami (o 178 więcej niż w grudniu 2009 r.).

Skype ma też nowy pomysł na zarabianie: chce wyświetlać reklamy w aplikacji dla systemu Windows.

Skype: wyniki finansowe i reklamy w aplikacji 1

Reklamy pojawią się w panelu głównym Skype, ale nie będą widoczne w wersji dla przedsiębiorstw. Firma testuje funkcjonalność od kilku miesięcy współpracując przy tym m.in. z Groupon’em, Universal Pictures czy Visa. W pierwszym okresie reklamy wyświetlane będą mieszkańcom USA, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec.

Reklamy będą mogły zawierać treści dźwiękowe i wideo. Reklamodawcy będą mogli dodawać również przycisk umożliwiający wykonanie połączenia via Skype, a użytkownicy – podzielić się reklamą ze znajomymi na Facebooku czy Twitterze. Będzie też możliwość wyłączenia reklamy za pomocą przycisku „Close Ad”.

Skype nie chce spieszyć się z wprowadzaniem reklam. Liczy na informacje od użytkowników. Czy będą w stanie zaakceptować reklamy w darmowym komunikatorze?

[Grafika: mashable.com]

Dawid ZarazińskiSkype: wyniki finansowe i reklamy w aplikacji

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.