Wyniki finansowe Skype pokazują, że spółka przygotowująca się do wprowadzenia swych akcji do obrotu giełdowego jest w doskonałej kondycji. Firma ma jednak apetyt na więcej – chce stopniowo wprowadzać reklamy do swoich aplikacji.
Skype chce zadebiutować na giełdzie w przyszłym roku. W ramach procedur musi przedstawiać swoje aktualne wyniki. A te są bardzo dobre.
Skype ma 663 mln użytkowników. 145 mln korzysta z niego przynajmniej raz w miesiącu. W 2010 r. rozmawiano za pomocą Skype’a przez 207 mld minut, w czwartym kwartale ubiegłego roku 42 proc. połączeń stanowiły rozmowy wideo.
Przychody firmy wzrosły w 2010 r. do poziomu 860 mln dolarów – to o 141 mln więcej niż w 2009 r. Zysk operacyjny wyniósł 21 mln – to dobry wynik biorąc pod uwagę 364 mln straty w roku poprzednim. Firma zanotowała stratę netto na poziomie 6,9 mln dolarów (418 mln w 2009 roku). Skype zakończył 2010 r. z 911 pracownikami (o 178 więcej niż w grudniu 2009 r.).
Skype ma też nowy pomysł na zarabianie: chce wyświetlać reklamy w aplikacji dla systemu Windows.
Reklamy pojawią się w panelu głównym Skype, ale nie będą widoczne w wersji dla przedsiębiorstw. Firma testuje funkcjonalność od kilku miesięcy współpracując przy tym m.in. z Groupon’em, Universal Pictures czy Visa. W pierwszym okresie reklamy wyświetlane będą mieszkańcom USA, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec.
Reklamy będą mogły zawierać treści dźwiękowe i wideo. Reklamodawcy będą mogli dodawać również przycisk umożliwiający wykonanie połączenia via Skype, a użytkownicy – podzielić się reklamą ze znajomymi na Facebooku czy Twitterze. Będzie też możliwość wyłączenia reklamy za pomocą przycisku „Close Ad”.
Skype nie chce spieszyć się z wprowadzaniem reklam. Liczy na informacje od użytkowników. Czy będą w stanie zaakceptować reklamy w darmowym komunikatorze?
[Grafika: mashable.com]
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.