Tylko jedna na pięć wiadomości e-mail odebranych w marcu przez użytkowników Internetu była do nich prawidłowo zaadresowana. Reszta, średnio 81 proc. wszystkich maili w tym okresie, była spamem wysłanym przez cyberprzestępców – poinformowała firma Symantec w comiesięcznym raporcie „The State of Spam”.
W marcu poziom niechcianych wiadomości doszedł aż do 88 proc., tym samym bijąc rekord w ilości rozsyłanego spamu.
Cyberprzestępcy, aby skuteczniej oszukać Internautów, rozsyłali spam nawiązujący w swej treści do maili z serwisów społecznościowych. Przypominał on wiadomość od przyjaciela z serwisu i zachęcał do odwiedzenia jego prywatnej strony.
Inne wnioski z najnowszego opracowania raportu o spamie:
• 22% spamu dotyczyło tematyki produktowej (spadek o 4% w porównaniu z lutym), 20% – usług internetowych (spadek o 3%), zaś 15% – tematyki finansowej (wzrost o 3%).
• Na tym samym poziomie, co w lutym (16%), utrzymała się ilość spamu z wykorzystaniem technik wyłudzania pieniędzy i oszustw finansowych.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.