Panda Security przeprowadziła w 22 krajach badanie mające na celu porównanie wpływu spamu i zainfekowanych wiadomości w różnych sektorach gospodarki. Analizie poddano wiadomości e-mail przesyłane na konta pocztowe 867 firm z 11 różnych branż. Z badania wynika, że sektor motoryzacyjny i energetyczny oraz instytucje rządowe plasują się w pierwszej trójce pod względem ilości odbieranego spamu i zainfekowanych e-maili.
Firma Panda Security w okresie od lipca do września2009 r. przeprowadziła dokładną analizę wiadomości e-mail odbieranych przez konta pocztowe 867 firm z 11 różnych branż w 22 krajach w USA i Europie. Analiza objęła w sumie 503 miliony wiadomości. Celem badania było porównanie wpływu spamu i zainfekowanych wiadomości w różnych sektorach.
Luis Corrons, dyrektor techniczny PandaLabs, powiedział: „Chcieliśmy sprawdzić, czy wszystkie firmy były narażone na spam i zainfekowane e-maile w równym stopniu, czy też istnieją jakieś czynniki, które zwiększają prawdopodobieństwo ataku. Zaskoczyło nas, że odkryliśmy istotne różnice – nawet do 12% – w ilości niepożądanej korespondencji odbieranej przez firmy w różnych sektorach.”
Z badania wynika, że sektor motoryzacyjny i energetyczny oraz instytucje rządowe plasują się w pierwszej trójce pod względem ilości odbieranego spamu i zainfekowanych e-maili. Współczynniki dla tych sektorów wynoszą odpowiednio 99,89%, 99,78% i 99,6%. Oznaczają one odsetek spamu i złośliwych wiadomości względem wszystkich odebranych e-maili. Z tych danych wynika, że zaledwie 0,11% wiadomości odbieranych przez firmy w sektorze motoryzacyjnym jest pożądana (w sektorze energetycznym i instytucjach rządowych odsetek ten wynosi odpowiednio 0,22% i 0,4%).
Co ciekawe, sektor usług bankowych, który uważa się za główny cel ataków, zajmuje jedną z ostatnich pozycji w rankingu ze współczynnikiem 92,48%. Ranking zamykają branże edukacyjna i turystyczna ze współczynnikami 87,98% i 87,22%.
Badanie nie wykazało jednak istotnych różnic w tematyce wiadomości typu spam otrzymywanych przez firmy w poszczególnych sektorach. Większość spamu, ponad 68%, dotyczyła produktów farmaceutycznych. Na drugim miejscu znalazły się reklamy podrabianych produktów (18%) i wiadomości o treści seksualnej (11%).
Trojany bankowe stanowiły ok. 70% wykrytych złośliwych aplikacji. Na drugim miejscu znalazło się oprogramowanie adware/spyware (22%). Resztę stanowiły wirusy, robaki, itp.
Chcąc pomóc firmom radzić sobie z tymi zagrożeniami, firma Panda Security rozpoczęła kampanię edukacyjno-szkoleniową „Time for your business” (http://timeforyourbusiness.pandasecurity.com), z której można dowiedzieć się na czym polega zagrożenie i jak się przed nim chronić.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.