Spam najskuteczniejszym kanałem e-sprzedaży?!

Firma badawcza Marshal przeprowadziła ankietę, z której wynika, że 29% użytkowników sieci kupiło przez WWW jakiś produkt wykorzystując informacje zawarte w niepożądanych wiadomościach mailowych.

Na pierwszy rzut oka wartość ta jest bardzo zawyżona. Ale ReadWriteWeb przypomina: podobne badanie Forrestera w 2004 ustaliło, że 20% ludzi kupuje u spamerów. Biorąc pod uwagę, że od tego czasu liczba internautów i niechcianych maili się zwiększyła, wyniki badań Marshala mogą być bliskie prawdzie.

Według firmy dziennie na świecie wysyła się 150 miliardów spamowych wiadomości. 90-95% wszystkich maili to niepożądane reklamy. Bradley Anstis z Marshala powiedział: Dominuje opinia, że ludzie nie kupują od spamerów. Wszystko jednak zależy od typu produktu. Pirackie płyty, podrabiana odzież, tanie leki, pornografia – ten towar zawsze znajdzie nabywców.

Wygląda więc na to, że ludzie potrzebują spamu jako źródła informacji o nielegalnych produktach. Tym samym niechciane wiadomości stają się jednym z najpopularniejszych i najbardziej skutecznych kanałów e-sprzedaży na świecie – zakładając, że badanie Marshala, przeprowadzone na zaledwie 600-osobowej grupie, jest miarodajne.

Źródło: ReadWriteWeb

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top