Spamerzy nieustannie wyłudzają dane personalne Internatów

Opublikowano: 20 marca 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Podszywanie się pod znane marki to nadal ulubiona technika stosowana przez spamerów. W minionym miesiącu podając się za amerykańską linię lotniczą, Southwest Airlines, cyberprzestępcy oferowali bezpłatne bilety do lokalizacji w południowo- zachodniej części Stanów Zjednoczonych – poinformowała firma Symantec w najnowszym wydaniu raportu „The State of Spam” za luty 2008 roku. Wystarczyło podać swoje dane personalne, wypełnić ankietę oraz zamówić kilka produktów oferowanych przez spamera. Niestety na tym kończył się kontakt między nadawcą wiadomości a klientem. Spamer zyskiwał cenne dane, Internauta tracił pieniądze
i nadzieję na bezpłatną podróż.
Spam z okazji Dnia Kobiet
Nawiązywanie do aktualnych wydarzeń lub świąt to kolejna najchętniej stosowana przez spamerów technika rozsyłania niechcianych wiadomości. Po rozgrywkach Super Bowl w USA oraz Walentynkach, przyszła pora na Dzień Kobiet. W tematach oraz adresach URL rozsyłanego spamu zamieszczane były hasła związane z tym świętem. Dzięki takiemu zabiegowi wiadomości stały się bardziej atrakcyjne
i aktualne, a przez to zachęcające do lektury i postępowania zgodnie z zawartymi w nich instrukcjami.

Grobowy biznes spamerów
To prawdopodobnie najbardziej absurdalny pomysł spamerów na poszerzenie portfolio swoich produktów. W spamerskich mailach zachęcali Internautów do wykupienia… miejsca pochowku na cmentarzach. Aby uświadomić potencjalnym klientom wagę oferty, zamieszczali w nich także porównawcze informacje o rosnących cenach takich miejsc oraz wymowne hasło: „kupuj już teraz… jutro będzie za późno”.

Coraz bliżej wyborów prezydenckich w USA – coraz więcej spamu
Firma Symantec zauważyła w lutym wzrost spamu  na temat różnych kandydatów na urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych. Od października 2007 roku w tego rodzaju e-mailach najczęściej występuje  Ron Paul. W  międzyczasie spamerzy zainteresowali się również Hillary Clinton. Rozsyłali wiadomości
z fałszywym linkiem do filmu wideo z jej udziałem, który w rzeczywistości był koniem trojańskim. Poza tym spamerzy wykorzystywali nazwisko Clinton w adresach URL do stron pornograficznych
i reklamujących viagrę. Obecnie korzystają z popularności pozostałych kandydatów, łącząc ich nazwiska ze spamem medycznym bądź zachęcającym do szybkiego zarobienia pieniędzy.
Seks-skandal w Chinach
Niełatwe życie ma w Chinach niejaki Edison Chen – gwiazdor filmowy oraz muzyczny, którego kompromitujące nagie zdjęcia w towarzystwie kilku kobiet wyciekły z jego prywatnego laptopa. Takiej okazji nie mogli przepuścić spamerzy. Wykorzystali seks-skandal kreując nawiązujące do niego tytuły oraz zamieszczając je następnie w spamie reklamującym różne produkty – na pewno nie związane
z zaistniałą okolicznością.

Inne wnioski z najnowszego opracowania:

•    Średnia ilość niechcianych wiadomości w lutym wyniosła 78,5%. Oznacza to wzrost otrzymywanego spamu o 3% w porównaniu ze styczniem. W tym samym czasie, rok temu, ilość spamu wynosiła 61%.

•    Nadal, najwięcej spamu – 26% – dotyczyło tematyki produktowej (spadek o 2% w porównaniu
z poprzednim miesiącem), 23% – usług internetowych (tak jak w styczniu), zaś 10% – tematyki finansowej (spadek o 2%).

•    Do 15% spadła (o 1%) ilość spamu z wykorzystaniem technik wyłudzania pieniędzy i oszustw finansowych.

Hanna LaskowskaSpamerzy nieustannie wyłudzają dane personalne Internatów

Podziel się!

O autorze

hania