Sprzedaj się na Twitterze

Opublikowano: 19 maja 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Twitter, Twitter – magia wokół tego serwisu trwa. Celebryci zyskują kolejne miliony śledzących ich osób, pojawienie się nowych gwiazd skutkuje niezwykłymi skokami popularności serwisu. Tylko wciąż otwarte i szeroko komentowane pozostaje pytanie o monetyzację Twittera, o sposób, który pozwoli mu zarabiać. adCause oferuje swoją odpowiedź na ten dylemat, zwracając się jednak bezpośrednio w stronę użytkowników i reklamodawców.

obrazek-12adCause łączy użytkowników Twittera z firmami, które poszukują kanałów reklamowych poprzez stworzenie platformy, w której nowe wpisy są traktowane jak przestrzeń reklamowa. W ten sposób konsumenci stają się jakby wydawcami, a reklamodawcy mogą docierać do ich odbiorców.

Twitterowi wydawcy oferują swoją przestrzeń reklamodawcom. Tzw. „ad spot” zawiera opis, który ma przekonać inwestorów do wybrania właśnie nas, czas trwania kampanii (1-3 miesiące), częstotliwość ukazywania się reklam (1 na 5-20 tweetów to reklama) i cenę. Jeśli spodobamy się reklamodawcy będzie mógł skorzystać z naszych usług płacąc nam via PayPal.

Firmy mogą wyszukiwać odpowiednich dla siebie użytkowników po ich nazwie, tagach, liczbie osób śledzących i lokalizacji. Kiedy dojdzie do porozumienia reklamy będą wyświetlać się automatycznie w profilu danej osoby.

Czy użytkownicy Twittera zaakceptują taką formę reklamy na swoim ulubionym serwisie? Trudno to przewidzieć. Zyskują jednak reklamodawcy, reklamujący ich użytkownicy – a to duży plus. Miejmy tylko nadzieje, że Twitter nie zamieni się w reklamową papkę, a korzystanie z niego nie będzie jedynie okazją do zarobienia kilku dolarów.

Dawid ZarazińskiSprzedaj się na Twitterze

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.