Startuje Google Music. W USA

Opublikowano: 29 października 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , , , , ,

Google ogłosiło uruchomienie projektu Google Music. Nowa usługa powstała we współpracy z platformami takimi jak Lala, MySpace, iLike, Gracenote, iMeem, Pandora, czy Rhapsody. Korporacja nawiązała porozumienie z głównymi wydawcami: EMI, Sony Music, Universal Music Group i Warner Music. Czym będzie Google Music?

Plotki o powstaniu platformy pojawiały się już od jakiegoś czasu. Google właśnie ogłosiła uruchomienie tego projektu. W dużym skrócie mówiąc – pozwalać będzie na wyszukiwanie i odsłuchiwanie muzyki bezpośrednio z poziomu wyników wyszukiwania. Więcej szczegółów na poniższym filmie.

Po odsłuchaniu piosenki będzie można dany utwór zakupić. Google wyświetli link do partnerskich serwisów, jak Rhapsody, czy iMeem, gdzie będzie można zaopatrzyć się w mp3. Dzięki współpracy z Gracenote w wynikach wyszukiwania zobaczyć będzie można również słowa piosenek.

Największym zwycięzcą tego projektu wydaje się być MySpace. Serwis przeżywa bardzo poważne kłopoty, spada liczba użytkowników – także w USA, w których do tej pory miał bardzo silną pozycję. Czy będzie to dla serwisu szansa na złapanie drugiego oddechu?

Warto wspomnieć, że wyszukiwarce Google od dawna już istnieje możliwość wykorzystania parametru „music:”. Nigdy jednak nie było to rozwiązane przez firmę szczególnie promowane. Nie pozwala również odsłuchać szukanych piosenek bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki.

W pierwszej kolejności usługa będzie dostępna jedynie w USA. Czy doczekamy się polskiej wersji? Być może. Warto jednak pamiętać, że internetowe projekty związane z muzyką – chociażby iTunes – nie mają szczęścia w kraju nad Wisłą.

Dawid ZarazińskiStartuje Google Music. W USA

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.