Katalogi internetowe to specyficzne formy internetowych serwisów. Twórcy Stat365.pl przekonują, że mają produkt, który pozwoli właścicielom takich stron na zwiększenie swej wiarygodności, a ich klientom – na rzetelną ocenę przydatności kupowanych wpisów.
Stat365.pl to oprogramowanie przeznaczone dla właścicieli serwisów internetowych oferujących wpisy reklamowe w postaci katalogu firm. Projekt stworzyły trzy osoby, a powstał on na zlecenie spółki Grupa Portali Weselnych. Autorem koncepcji jest Paweł Strykowski, współwłaściciel Grupy, z którym rozmawialiśmy o projekcie.
Prowadzę kilka firm zarządzających internetowymi katalogami. Potrzebowaliśmy projektu, który dałby handlowcom argumenty uzasadniające klientom kupno tego typu wpisów. Nie znaleźliśmy odpowiedniego; postanowiliśmy więc stworzyć go własnoręcznie – mówi pan Paweł o genezie pomysłu na serwis. Potem, jak dodaje, podjęto decyzję o przygotowaniu na jego podstawie produktu gotowego do sprzedaży innym podmiotom.
W chwili obecnej oprogramowanie wdrożone jest w pięciu projektach. Twórcy liczą na około 100-200 wdrożeń do końca roku. W ostatnim miesiącu system zliczył ponad 400 tys. odsłon.
Badaliśmy ten rynek i okazało się, że serwisów, które mogłyby korzystać z naszego produktu jest w Polsce około 700. Chcemy do końca roku wszystkim zaproponować nasz projekt – mówi nam jego twórca.
Stat365.pl umożliwia zliczanie i publikacje indywidualnych statystyk dla każdego wpisu/klienta osobno. Zliczane są: liczba wyświetleń wpisu/reklamy, liczba kliknięć w adres WWW, liczba wysłanych maili, liczba wysłanych formularzy. System dodatkowo umożliwia publikację indywidualnej analizy wartości każdego wpisu reklamowego oraz automatycznie buduje bazę do wysyłki powiadomień, które przesyłane są klientom. Serwis daje również możliwość wysyłania newsletterów do klientów związanych ze statystykami. Twórcy udostępniają także panele dla właścicieli portalu oraz ich klientów, umożliwiające zarządzanie informacjami.
Jakie korzyści dla użytkownika ma mieć korzystanie ze Stat365.pl? Twórcy projektu przekonują, że dzięki ich rozwiązaniu wzrasta wiarygodność i rzetelność portalu oraz jego oferty. Rośnie także lojalność klientów. Co więcej, ma on dawać szansę na stały, tani kontakt z klientami za pomocą systemu powiadomień (które mogą być również wykorzystywane dla własnych celów komercyjnych). Klienci portali korzystających ze Stat365.pl mogą zaś ocenić sensowność reklamy oraz dokładnie poznać jej skutki.
Jak wygląda wdrożenie systemu? Jak zapewniają twórcy, ma być „szybko i prosto”, a całość ogranicza się do wklejenia odpowiedniego skryptu.
Skrypty wszystko „robią” za właściciela portalu. Zliczają i generują statystyki, zbierają dane do systemu newsletterowego, wysyłają powiadomienia, obliczają wartość reklamy, zabezpieczają spamowanie, umożliwiają klientom portalu zarządzanie swoimi danymi – informują twórcy projektu.
Model biznesowy serwisu oparty jest na opłacie abonamentowej. Pierwszy miesiąc utrzymania systemu jest darmowy, w kolejnych cena zależy od ilości generowanych przez dany serwis odsłon: od 25 zł miesięcznie dla serwisów poniżej 100 tys. odsłon miesięcznie do 100 zł dla portali do miliona odsłon (powyżej tej liczby cena ma być indywidualnie uzgadniana).
W przyszłości twórcy wprowadzić chcą zliczanie dodatkowych zdarzeń oraz rozwinąć system wysyłki powiadomień i funkcji dla handlowców (w kierunku specjalistycznego CRM, jak mówią).
Jest wiele planów i pomysłów na rozwój systemu. Na przykład zliczanie i dołączenie do statystyk dodatkowych wydarzeń, większa integracja z social media, rozwój systemu powiadomień, narzędzie dla handlowców zbliżone do funkcjonalność CRM – informują nas twórcy. Czy gotowi są na współpracę z partnerem?
Jeżeli znalazłby się partner o produkcie uzupełniającym lub działający na rynku zbliżonym to jesteśmy otwarci na współpracę – przekonują.
Przykładowe wdrożenie systemu to serwis www.lokale-wesele.pl. Przykładowe statystyki znaleźć zaś można pod tym adresem.
To tylko część recenzji. Całość znaleźć można na Wystartowali.pl.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...