Street View zagląda do sklepów

Opublikowano: 27 października 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Google rozszerza możliwości Street View. Już w maju firma zapowiedziała wprowadzenie możliwości oglądania wnętrz sklepów – właśnie ruszył program pilotażowy obejmujący ponad 360 lokali.

Nakładka Street View na Mapy Google dostarcza wiele rozrywki: można nie tylko zwiedzić miejsca, do których trudno udać się osobiście, ale również wychwytywać uwiecznione przez aparaty ciekawe, często kontrowersyjne wydarzenia. Dla firmy to jednak za mało – Google przekonuje, że może to być doskonałe narzędzie marketingowe.

Właściciele sklepów, którzy chcą by ich lokale zostały udostępnione w Street View powinni wypełnić stosowną aplikację. Google skontaktuje się z wybranymi przedsiębiorcami i wyśle do nich swoich fotografów. Warto jednak pamiętać, że prawa do zdjęć będą po stronie korporacji. Jeśli przedsiębiorcy będą chcieli usunąć fotografie , niezbędne okaże się wystosowanie odpowiedniej prośby do Google. Twarze osób, które znajdą się na zdjęciach zostaną wymazane.

Street View zagląda do sklepów 1

Według źródeł w Google, firma pracować ma obecnie z ponad 360 partnerami. Pierwsze efekty można zobaczyć np. w tym lub tym miejscu. Interesujące, że są to przede wszystkim małe, niezależne sklepy, co wpisuje się w działania biznesowe Google.

Warto także przypomnieć, że w przyszłym roku Street View dostępne będzie także w Polsce. W pierwszej fazie samochody Google sfotografowały Wrocław, Poznań, Warszawę, Kraków, Trójmiasto, a w sierpniu pojawiły się w Białymstoku, Łodzi i Szczecinie. Polską wizytówką widoku została ulica Piotrkowska w Łodzi.

Być może opisywany wyżej program obejmie również polskie firmy? Warto byłoby wirtualnie zajrzeć do pobliskiej księgarni?

Dawid ZarazińskiStreet View zagląda do sklepów

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.