Sukces Symetrii – eyetracking wśród najciekawszych projektów Unii Europejskiej

Eyetracking jest zespołem nowoczesnych metod i technik badawczych pozwalających analizować, na które punkty ekranu skierowany jest wzrok badanego. Dzięki temu można ocenić, na jakie elementy przekazu wizualnego użytkownik zwrócił szczególną uwagę, jakie pominął, co sprawiło mu problem. Jest to niezwykle przydatne w badaniach percepcji mediów cyfrowych (serwisy i reklamy internetowe) oraz tradycyjnych (reklamy prasowe i telewizyjne), których ostatecznym celem jest zwiększenie ich użyteczności i skuteczności. Badania eyetrackingowe dostarczają odpowiedzi, co należy zrobić, by strona internetowa była przyjazna użytkownikowi, dostarczała oczekiwanych informacji, a przekaz reklamowy był skuteczny.
Śledzenie wzroku użytkownika rejestrowane jest przez specjalne urządzenie, tzw. eyetracker. Zakup tego narzędzia przez agencję Symetria jest elementem projektu „Zwiększanie konkurencyjności przedsiębiorstw”, realizowanego w ramach Działania 3.4 ZPORR. Wykorzystanie eyetrackingu przez Symetrię zostało wyróżnione umieszczeniem na Mapie Projektów UE, która będzie prezentować najlepsze w Polsce projekty współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa. Jak zaznacza Pani Maria Szczepaniak z Agencji Rozwoju Regionalnego: „Wykorzystanie eyetrackera przez firmę Symetria zostało umieszczone na mapie najciekawszych projektów UE głównie ze względu na jego innowacyjność i ogromne możliwości rozwoju. Badania prowadzone przez Symetrię przyczyniają się do ulepszania polskich stron internetowych i dostosowania ich do potrzeb odbiorców, by stały się łatwiejsze w obsłudze”.

Agencja Symetria przeprowadza badania z udziałem użytkowników we własnym, specjalistycznym laboratorium eyetrackingowym. Potwierdzeniem wysokiej pozycji Symetrii wśród firm zajmujących się analizą stron internetowych było dołączenie firmy do światowej organizacji The Usability Professionals’ Association (UPA). Należą do niej specjaliści z dziedziny użyteczności serwisów internetowych. Organizacja umożliwia wymianę doświadczeń z profesjonalistami z całego świata, a także uczestnictwo w rozwoju metod i technik badawczych.
Symetria oprócz badań realizowanych na zlecenie klientów prowadzi też własne, zaawansowane analizy nad rozwojem metodologii badań, dlatego miała możliwość zaprezentowania wyników swych eksploracji na europejskim spotkaniu ekspertów eyetrackingu we Frankfurcie nad Menem (w kwietniu 2007r.). Będąc jedynym uczestnikiem z Polski przedstawiła wykład  na temat prawidłowego wykorzystywania eyetrackingu w badaniach konsumenckich.

Szeran Millo, dyrektor działu e-marketingu w agencji Symetria: „Eyetracking jest nowoczesną technologią, dlatego niezbędny jest ciągły rozwój wiedzy na jej temat. Umieszczenie go wśród najciekawszych projektów Unii Europejskiej jest dla nas dużym  wyróżnieniem i uznaniem dla dotychczasowych działań. Równocześnie jest ogromną motywacją do dalszej pracy nad doskonaleniem tej wszechstronnej i pożytecznej metody badawczej. Jest także potwierdzeniem słuszności przyjętego przez nas kierunku w zakresie poprawy użyteczności serwisów internetowych”.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top