Superbrand dla Sony Ericsson

Opublikowano: 5 listopada 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Marka Sony Ericsson znalazła się wśród najsilniejszych marek na rynku polskim i otrzymała tytuł Superbrand Polska.
Celem rankingu „Superbrand” jest wyłonienie najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek konsumenckich obecnych na polskim rynku. Marka Sony Ericsson oceniana była w kategorii „elektronika konsumencka”. W tej kategorii wyróżnionych zostało 8 marek.

Proces selekcji do polskiej edycji Superbrand, polega na stworzeniu listy ok. 5 000 marek, z których, na podstawie niezależnych badań rynku oraz danych finansowych, wybiera się ok. 1600. Głosami niezależnej Rady Marek (grupa kilkudziesięciu polskich ekspertów – znanych praktyków biznesu – szefów i właścicieli firm, a także przedstawicieli mediów związanych z tematyką gospodarczą i biznesową) dokonuje się oceny marki. Jurorzy otrzymali w tym roku specjalnie przygotowaną aplikację, dzięki której mogli w prosty sposób ocenić marki (w skali od 0 do 20). Nowością była możliwość skorzystania z tej samej aplikacji osób zawodowo związanych z marketingiem, które wyraziły chęć udziału w głosowaniu. Marki z najwyższą ilością punktów zostają nagrodzone tytułem „Superbrand”.

W tym roku po raz pierwszy glosy ekspertów zostały uzupełnione o badania konsumenckie – „consumer voting”. Organizacja Superbrands zleciła instytucji badawczej CBM Indicator przeprowadzenie największego w naszym kraju badania opinii Polaków o markach, podczas którego poproszono o ocenę 10600 osób.

„Przyznanie marce Sony Ericsson tytułu „Superbrand Polska” jest dla nas niezwykle cennym wyróżnieniem, gdyż oceniała nas nie tylko niezależna Rada Ekspertów, ale i szerokie gremium konsumentów. To właśnie dzięki zaufaniu konsumentów możliwy jest sukces naszej innowacyjnej, dynamicznej i nowoczesnej marki. Cieszymy się z wyróżnienia, gdyż silna marka to dla nas klucz do sukcesu” – powiedział Marcin Mikucki, Dyrektor Marketingu, Sony Ericsson.

Ranking „Superbrand” jest organizowany w Polsce na zlecenie międzynarodowej organizacji The Superbrands Ltd., promującej ideę brandingu w 80 krajach świata.

Hanna LaskowskaSuperbrand dla Sony Ericsson

Podziel się!

O autorze

hania