Symetria bada użyteczność kodów CAPTCHA

Opublikowano: 16 kwietnia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Agencja e-biznes Symetria przeprowadziła prekursorsorskie na polskim rynku badania użyteczności kodów weryfikacyjnych typu CAPTCHA.

W badaniu zostały przeanalizowane kody zabezpieczające trzech czołowych serwisów internetowych: Gazeta.pl. o2.pl oraz Youtube.pl. Kody tego typu występują w formularzach rejestracyjnych, przy zakładaniu kont pocztowych, czy dodawaniu komentarzy do artykułów lub postów. Kod ma zwykle postać liter lub cyfr, które należy przepisać z obrazka.

Symetria przeprowadziła badania eye trackingowe (śledzenie ruchu gałek ocznych użytkownika) długości czasu i ilości spojrzeń niezbędnych do prawidłowego wpisania kodu CAPTCHA.

Wnioski z badania stanowią zbiór konkretnych rekomendacji w zakresie budowy użytecznych, przyjaznych dla użytkownika kodów CAPTCHA.

Pełny raport (pdf) do pobrania ze strony Symetrii: tutaj

Hanna LaskowskaSymetria bada użyteczność kodów CAPTCHA

Podziel się!

O autorze

hania