Symetria bada użyteczność kodów CAPTCHA

Agencja e-biznes Symetria przeprowadziła prekursorsorskie na polskim rynku badania użyteczności kodów weryfikacyjnych typu CAPTCHA.

W badaniu zostały przeanalizowane kody zabezpieczające trzech czołowych serwisów internetowych: Gazeta.pl. o2.pl oraz Youtube.pl. Kody tego typu występują w formularzach rejestracyjnych, przy zakładaniu kont pocztowych, czy dodawaniu komentarzy do artykułów lub postów. Kod ma zwykle postać liter lub cyfr, które należy przepisać z obrazka.

Symetria przeprowadziła badania eye trackingowe (śledzenie ruchu gałek ocznych użytkownika) długości czasu i ilości spojrzeń niezbędnych do prawidłowego wpisania kodu CAPTCHA.

Wnioski z badania stanowią zbiór konkretnych rekomendacji w zakresie budowy użytecznych, przyjaznych dla użytkownika kodów CAPTCHA.

Pełny raport (pdf) do pobrania ze strony Symetrii: tutaj

Wpisy promowane

  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...
  • Ezoteryka a karty Tarota
    Stawianie Tarota to praktyka, którą wykorzystuje bardzo wiele osób. Jest to jeden ze sposobów, który umożliwia sprawdzenie tego co nas ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry