G Data zakończyła trwającą kilka miesięcy analizę przestępczej strony Internetu. Raport „G Data Whitepaper – Szara strefa gospodarki”, to materiał opisujący struktury szarej strefy, towarów i usług z licznymi przykładami nadal funkcjonującymi w sieci. Z cennikiem „za atak” i słownikiem pojęć pozwalającym zrozumieć nawet dla słabo zaawansowanego Internauty na czym polega cyberprzestepczość.
Rozwój szarej strefy gospodarki w ostatnich latach można zilustrować jednym przykładem: Hakerzy, którzy niegdyś przechwalali się, że dzięki fałszywym danym uzyskiwali bezpłatny dostęp do jednej z niezliczonych ofert erotycznych w Internecie, chełpią się dziś ilością kart kredytowych, których dane wykradły ich sieci botnet. Na uwagę zasługuje fakt, że dane te można dziś wymienić na brzęczące monety.
Tendencja ta doprowadziła z czasem do rozwoju podziemia gospodarczego. Dziś można tam znaleźć wszystkie elementy “prawdziwego” otoczenia rynkowego, czyli producentów, handlarzy, usługodawców, “oszustów” oraz klientów. Zarabianie pieniędzy w owej szarej strefie stanowi dla wielu jedynie pierwszy etap przed przeniknięciem w kręgi przestępczości zorganizowanej, mimo iż (lub ponieważ?) w żadnym momencie nie nawiązują oni osobistego kontaktu z ludźmi.
Raport G Data prezentuje ogólny zarys tej szarej strefy i jej struktur. Widać przy tym wyraźnie, ze nie chodzi tu o żadną nieszkodliwą mniejszość, lecz o zorganizowane sieci oszustów i złodziei.
Pełna treść raportu znajduje się pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.