Wakacje.pl

Turystyka 2010: gdzie, jak, z kim i dokąd?

Turystyka wyjazdowa ma szansę odrobić starty z zeszłego roku. Wciąż najchętniej wybieramy egipskie plaże, które w tym półroczu wręcz zdyskwalifikowały konkurencję. Enovatis S.A. operator portali turystycznych Wakacje.pl i EasyGo.pl dokonał analizy wyborów i zachowań polskich e-turystów w pierwszym półroczu 2010 roku.

Bezpieczna turystyczna GRECJA 2010

Zawirowania gospodarcze i uliczne protesty Greków nie będą miały wpływu jakość świadczonych w czasie lata usług turystycznych. Tak zapewnia w specjalnym komunikacie Gabriel Coptsidis, ambasador Grecji w Polsce. Podobnego zdania są biura podróży. Wakacje.pl i EasyGo.pl postanowiły samodzielnie sprawdzić faktyczny stan sytuacji greckiej u progu sezonu.

Rabaty i gratisy przyciągają turystów

Portale turystyczne EasyGo.pl i Wakacje.pl przeprowadziły analizę zachowań zakupowych klientów kupujących wakacje w promocyjnej sprzedaży wcześniej taniej. Rabaty i darmowe wycieczki fakultatywne – to dwa, główne magnesy przyciągające w tym sezonie klientów do wcześniejszych zakupów turystycznej oferty letniej.

Wyniki finansowe za 10 miesięcy 2009 – EasyGo.pl i Wakacje.pl

EasyGo.pl i Wakacje.pl podsumowały wyniki swojej pracy po 10 miesiącach 2009 roku. Dynamika wzrostu sprzedaży internetowej utrzymała się na poziomie roku ubiegłego zaś w tradycyjnym kanale sprzedaży (Punkty Obsługi Klienta) spadła o 9 proc. Cała branża turystyczna może zamknąć ten rok spadkami na poziomie około 7-8 proc. Szacunkowe porównanie wyników sprzedaży internetowej trzech największych portali turystycznych w Polsce wskazuje na ponad dwu krotną przewagę EasyGo.pl i Wakacje.pl nad Travelplanet.

LATO 2009 – analiza turystycznych wyborów internautów

Tegoroczne TOP kierunki to Egipt, Grecja, Turcja i Tunezja. Średnia cena 4824 zł. Najczęściej latano samolotami, wybierano hotele z 4 gwiazdkami i opcję pobytową All Inclusive. Klienci internetowi najchętniej sięgali po oferty Itaki, a najwyżej oceniali rezydentów i ofertę katalogową Ecco Travel. Dwa największe portale turystyczne w Polsce, EasyGo.pl i Wakacje.pl dokonały analizy zachowań i wyborów zakupowych internautów za sezon LATO 2009.

Przewiń do góry