Portal INTERIA.PL wdrożył w pełni kolejne z zabezpieczeń antyspamowych – technologię SPF (Sender Policy Framework).
Technologia Sender Policy Framework koryguje niedoskonałości protokołu pocztowego SMTP, który nie zawiera mechanizmów autentykacyjnych. Na podstawie wpisów w serwerach DNS system SPF umożliwia potwierdzanie uprawnień nadawcy wiadomości e-mail do rozsyłania korespondencji w imieniu właściciela systemu zlokalizowanego w określonej domenie. Dzięki temu zapobiega, wykorzystywanemu masowo przez spamerów, procederowi fałszowania nagłówków wiadomości e-mail i podszywania się pod użytkowników oraz adresy domenowe właścicieli systemów pocztowych.
Konstrukcja mechanizmów SPF sprawia, że system pocztowy weryfikuje nadchodzącą wiadomość już w momencie nadejścia połączenia z serwera nadawcy, jeszcze zanim zostaną przesłane jakiekolwiek dane treści maila, co zmniejsza obciążenie systemu pocztowego i przyspiesza tym samym doręczanie pożądanej przez użytkowników korespondencji. Zastosowanie SPF jest w stanie eliminować też sporą część wirusów oraz robaków internetowych.
Wstępne szacunki przeprowadzone po wprowadzeniu systemu w portalu INTERIA.PL pozwalają stwierdzić, iż odrzucanych jest około 85% wiadomości e-mail poddanych sprawdzeniu przez SPF. Wszystkie systemy antyspamowe i antywirusowe portalu pozwalają na dostarczenie do skrzynek użytkowników jedynie ok. 250 tys. maili na każdy milion prób połączeń z serwerami portalu.
SPF jest kolejnym, po udostępnionym w lutym br. kompleksowym systemie antyspamowym, zabezpieczeniem użytkowników portalu przed niechcianą korespondencją. Przesyłki pocztowe użytkowników kont portalu weryfikowane są pod kątem pochodzenia ze „spamerskich” domen i adresów IP oraz – zgodnie z indywidualnymi ustawieniami użytkownika – selekcjonowane na antyspamowych filtrach: Globalnym i Prywatnym.
Pierwsze trzy poziomy ochrony antyspamowej, tj. odrzucanie przesyłek ze spamerskich adresów, SPF oraz Filtr Globalny dostępne są bezpłatnie dla wszystkich użytkowników kont pocztowych portalu. Filtr Prywatny aktywować mogą natomiast bezpłatnie użytkownicy pocztowych kont typu premium w portalu INTERIA.PL.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.