Portal INTERIA.PL wdrożył w pełni kolejne z zabezpieczeń antyspamowych – technologię SPF (Sender Policy Framework).
Technologia Sender Policy Framework koryguje niedoskonałości protokołu pocztowego SMTP, który nie zawiera mechanizmów autentykacyjnych. Na podstawie wpisów w serwerach DNS system SPF umożliwia potwierdzanie uprawnień nadawcy wiadomości e-mail do rozsyłania korespondencji w imieniu właściciela systemu zlokalizowanego w określonej domenie. Dzięki temu zapobiega, wykorzystywanemu masowo przez spamerów, procederowi fałszowania nagłówków wiadomości e-mail i podszywania się pod użytkowników oraz adresy domenowe właścicieli systemów pocztowych.
Konstrukcja mechanizmów SPF sprawia, że system pocztowy weryfikuje nadchodzącą wiadomość już w momencie nadejścia połączenia z serwera nadawcy, jeszcze zanim zostaną przesłane jakiekolwiek dane treści maila, co zmniejsza obciążenie systemu pocztowego i przyspiesza tym samym doręczanie pożądanej przez użytkowników korespondencji. Zastosowanie SPF jest w stanie eliminować też sporą część wirusów oraz robaków internetowych.
Wstępne szacunki przeprowadzone po wprowadzeniu systemu w portalu INTERIA.PL pozwalają stwierdzić, iż odrzucanych jest około 85% wiadomości e-mail poddanych sprawdzeniu przez SPF. Wszystkie systemy antyspamowe i antywirusowe portalu pozwalają na dostarczenie do skrzynek użytkowników jedynie ok. 250 tys. maili na każdy milion prób połączeń z serwerami portalu.
SPF jest kolejnym, po udostępnionym w lutym br. kompleksowym systemie antyspamowym, zabezpieczeniem użytkowników portalu przed niechcianą korespondencją. Przesyłki pocztowe użytkowników kont portalu weryfikowane są pod kątem pochodzenia ze „spamerskich” domen i adresów IP oraz – zgodnie z indywidualnymi ustawieniami użytkownika – selekcjonowane na antyspamowych filtrach: Globalnym i Prywatnym.
Pierwsze trzy poziomy ochrony antyspamowej, tj. odrzucanie przesyłek ze spamerskich adresów, SPF oraz Filtr Globalny dostępne są bezpłatnie dla wszystkich użytkowników kont pocztowych portalu. Filtr Prywatny aktywować mogą natomiast bezpłatnie użytkownicy pocztowych kont typu premium w portalu INTERIA.PL.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.