Bez abonamentu, bez umowy, kilka groszy za minutę rozmowy z dowolnym numerem na świecie – te argumenty przemawiają do coraz większej liczby abonentów. Rośnie również liczba liczących się operatorów. Na rynku podobne usługi oferuje już ponad 50 firm – wynika z najnowszego raportu Money.pl na temat telefonii VoIP.
Największy operator – EasyCall – obsługuje blisko 200 tysięcy abonentów, którzy wydzwaniają kilkanaście milionów minut miesięcznie. Od początku roku liczba aktywnych kont wzrosła o 40 procent.
Mniejsi operatorzy mogą pochwalić się jeszcze bardziej imponującymi wzrostami. FreecoNet ma obecnie dziesięciokrotnie więcej klientów, niż na początku roku. Liczba klientów HopIn co miesiąc rośnie o ponad 10 procent.
Przeważnie cena minuty rozmowy oscyluje w granicach 8 groszy. O ile w przypadku rozmów lokalnych różnica cen między VoIP a tradycyjną telefonią nie jest oszałamiająca, to już porównanie cen połączeń międzymiastowych i międzynarodowych wypada zdecydowanie na korzyść technologii internetowej.
Stawki połączeń międzymiastowych u tradycyjnych operatorów – w podstawowych planach taryfowych – to średnio 30 groszy za minutę. Międzynarodowych – od 1,5 zł do krajów Europy Zachodniej do nawet 7,5 zł w przypadku połączeń do krajów afrykańskich czy Azji. W przypadku VoIP zapłacimy odpowiednio 5-10 groszy za minutę połączenia międzymiastowego i od 5 groszy do 1,5 zł za rozmowę międzynarodową.
www.money.pl
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.