Bez abonamentu, bez umowy, kilka groszy za minutę rozmowy z dowolnym numerem na świecie – te argumenty przemawiają do coraz większej liczby abonentów. Rośnie również liczba liczących się operatorów. Na rynku podobne usługi oferuje już ponad 50 firm – wynika z najnowszego raportu Money.pl na temat telefonii VoIP.
Największy operator – EasyCall – obsługuje blisko 200 tysięcy abonentów, którzy wydzwaniają kilkanaście milionów minut miesięcznie. Od początku roku liczba aktywnych kont wzrosła o 40 procent.
Mniejsi operatorzy mogą pochwalić się jeszcze bardziej imponującymi wzrostami. FreecoNet ma obecnie dziesięciokrotnie więcej klientów, niż na początku roku. Liczba klientów HopIn co miesiąc rośnie o ponad 10 procent.
Przeważnie cena minuty rozmowy oscyluje w granicach 8 groszy. O ile w przypadku rozmów lokalnych różnica cen między VoIP a tradycyjną telefonią nie jest oszałamiająca, to już porównanie cen połączeń międzymiastowych i międzynarodowych wypada zdecydowanie na korzyść technologii internetowej.
Stawki połączeń międzymiastowych u tradycyjnych operatorów – w podstawowych planach taryfowych – to średnio 30 groszy za minutę. Międzynarodowych – od 1,5 zł do krajów Europy Zachodniej do nawet 7,5 zł w przypadku połączeń do krajów afrykańskich czy Azji. W przypadku VoIP zapłacimy odpowiednio 5-10 groszy za minutę połączenia międzymiastowego i od 5 groszy do 1,5 zł za rozmowę międzynarodową.
www.money.pl
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.