Telia International Carrier i Telewizja Polska USA rozpoczęły współpracę, dzięki której program Telewizji Polskiej „TVP-3 Regionalna” będzie przesyłany pomiędzy kontynentami z wykorzystaniem sieci światłowodowej biegnącej po dnie Oceanu Atlantyckiego.
Telewizja Polska USA, Inc., amerykański partner Telewizji Polskiej S.A. i skandynawski operator telekomunikacyjny Telia opracowały wspólnie rozwiązanie, które okazało się dobrą alternatywą do powszechnie stosowanej transmisji sygnału telewizyjnego poprzez łącza satelitarne.
TVP USA rozpoczęła transmisję programu nową metodą 21 grudnia 2002. W warszawskim ośrodku transmisji sieci Viking, która należy do firmy Telia, umieszczono najwyższej klasy urządzenia do obróbki obrazu telewizyjnego firmy EVS i przyłączono je bezpośrednio do światłowodowej sieci szkieletowej.
O ile łącza satelitarne umożliwiają transmisję telewizyjną z dowolnego miejsca i pozwalają na dużą mobilność ekip telewizyjnych, to wykorzystanie sieci światłowodowych zapewnia wysoką niezawodność i stabilność transmisji. Transmisja pomiędzy kontynentami oparta jest na architekturze SDH.
„Jednym z zadań, jakie stanęły przed nami przy wprowadzeniu programu TVP-3 na rynek amerykański było wykorzystanie jak najnowszych technologii transatlantyckiego przesyłu sygnału telewizyjnego. Sądzimy, że opracowany wspólnie z Telią system okaże się równie niezawodnym jak dotychczas przez nas stosowane w przesyle sygnału TV Polonia i programów Polskiego Radia” – powiedział Bogusław M. Spanski, prezes TVP USA.
„Wyjątkowość sieci Viking, która należy do jednego właściciela i łączy kontynenty, sprawia, że Telia uzyskała możliwość wejścia w niszę rynkową – nadawców telewizyjnych, którzy do tej pory wykorzystują do transmisji pomiędzy kontynentami wyłącznie satelity okołoziemskie”- mówi Adam Sawicki, prezes polskiego oddziału Telia IC.
Transmisja sygnału telewizyjnego poprzez sieci światłowodowe możliwa jest dzięki nowoczesnym technologiom kompresji obrazu i dźwięku. Telia umożliwia stabilne przenoszenie sygnału na dużą odległość z wykorzystaniem jednorodnej sieci.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.