TP SA – prestiżowa, ale nie rozumie klientów

Opublikowano: 8 czerwca 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Z badania TNS Telecoms Index B2B zrealizowanego w marcu br. wynika, że wśród operatorów telefonii stacjonarnej Telekomunikacja Polska odbierana jest przez klientów biznesowych jako operator najbardziej prestiżowy, ale zarazem najmniej rozumiejący swoich odbiorców.
Porównanie średnich ocen pokazuje, że wizerunek największego operatora na rynku – Telekomunikacji Polskiej – istotnie różni się od wizerunku pozostałych operatorów, otrzymał on bowiem najbardziej skrajne oceny. Pod względem stabilności, szerokiego zakresu usług, nowych technologii i prestiżu TP uzyskała najwyższe wyniki wśród firm obecnych na rynku.

TP SA - prestiżowa, ale nie rozumie klientów 1

Wizerunek Netii i Dialogu jest bardzo podobny. Różnice między nimi są istotne tylko w przypadku prestiżu i biurokracji, obie na korzyść Netii. Poza tym, Netia postrzegana jest jako operator, który w największym stopniu oferuje doradztwo i pomoc przy wyborze taryf i usług. Netia i Dialog zostały ocenione jako dostawcy najlepiej rozumiejący swoich klientów. Netia okazała się również najmniej biurokratycznym operatorem.

Z kolei dużo gorzej od konkurencji TP wypadła w kategoriach: biurokracja, elastyczność oraz rozumienie klientów.

Bardzo zbliżone są również profile NOM-u i Tele2. NOM najbardziej kojarzony jest z elastycznością i wychodzeniem naprzeciw oczekiwaniom klientów. Elastyczność jest również cechą Tele2 – operatora, opisywanego poza tym przez minimum formalności i brak biurokracji. Oceny Netii są wyższe od ocen NOM-u i Tele2 we wszystkich kategoriach.

Kolejne fale badania TNS Telecoms Index B2B pozwolą ocenić, jaki wpływ będą miały działania marketingowe operatorów (np. ostatnia zmiana logo TP) na ich wizerunek wśród klientów biznesowych.

Sylwester KozakTP SA – prestiżowa, ale nie rozumie klientów

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.