Tpay: BLIK ponownie królem płatności w Black Friday

Jak wynika z danych zebranych przez tego operatora płatności online, tylko w Czarny Piątek – 26 listopada, sprzedaż wzrosła średnio o 160 proc. w porównaniu do pozostałych dni miesiąca.

BLIK ulubioną formą płatności wśród internautów

W tym roku podczas Black Friday najczęściej wybieraną przez internautów metodą płatności ponownie był BLIK. Sfinalizowano z jego udziałem 77 proc. transakcji. Następnie w kolejności znajduje się przelew online (pay-by-link), z którego skorzystało 17 proc. internautów. Podium zamyka płatność kartą stanowiącą 5 proc. wszystkich transakcji.

Tpay: BLIK ponownie królem płatności w Black Friday 1

Z zebranych przez nas danych wynika, że tegoroczne zakupy z okazji Black Friday były robione na naprawdę dużą skalę i Polacy chętnie sięgali wówczas po nowoczesne metody płatności. Podobnie jak rok temu, w Czarny Piątek 2021 królował BLIK, z pewnością z powodu szybkości i wygody, które gwarantuje. Co ważne, przewidziała to część sprzedawców. Badanie przeprowadzone przez nas przed Black Friday, czyli jeszcze przed wdrożeniem akcji sprzedażowych w sklepach, pokazało, że 40 proc. sprzedawców zwracało uwagę na łatwe i szybkie płatności online, np. dodanie możliwości płatności BLIKIEM na stronie. W kontekście płatności, podczas akcji takich jak Black Friday, dla właścicieli e-sklepów kluczowe znaczenie miała także współpraca z operatorem płatności – powiedział Paweł Działak, CEO & co-founder Tpay, operatora płatności online.

26 listopada w czasie zakupów największą popularnością w branży AGD/RTV i elektronika cieszył się BLIK, stanowiąc 55 proc. spośród wszystkich transakcji dokonanych w tej kategorii. Na drugim miejscu uplasował się przelew online – 32 proc.

Przedłużone święto wyprzedaży, czyli Black Week

Jeszcze przed Black Friday, przedsiębiorcy zapytani o to, w jakich dniach planują wprowadzić promocje w swoich sklepach, najwięcej (60 proc.) wskazało na termin 26–29 listopada, tj. od piątku do poniedziałku włącznie, a 20 proc. – podczas Black Week, czyli w dniach 22–28 listopada. Tylko 10 proc. zaplanowało promocje jedynie na dzień samego Black Friday, czyli piątek.

Wydłużenie tego święta w handlu jest korzystne dla wszystkich stron. Internauci przez cały tydzień mogą kupować produkty i usługi głównie po znacznie niższych cenach. Jesteśmy nawet świadkami zjawiska odkładania decyzji zakupowych do okresu Black Week. Wydłużony okres wyprzedaży to jednocześnie czas żniw dla e-sprzedawców. Muszą jednak solidnie się przygotowywać do tego okresu i mieć sklep w pełnej gotowości do przyjęcia wzmożonego ruchu, co dotyczy także płatności online. Cieszę się, że e-commercy korzystające z naszego systemu, mogły dzięki Tpay spełnić oczekiwania swoich klientów i realizować swoje plany sprzedażowe – dodał Paweł Działak.

Zdecydowanie większą liczbę konsumentów przyciągnął Black Friday niż Cyber Monday. 26 listopada sprzedaż wzrosła średnio o 160 proc., zaś 29 listopada o 57 proc. Ponadto, w poniedziałek liczba transakcji była niższa o 40 proc. niż w piątek, a średnia wartość koszyka tego dnia o 16 proc.

Co najczęściej kupowali Polacy?

Black Friday to okazja do zakupów wpisana w przyzwyczajenia konsumenckie od wielu lat, jednak jak wynika z danych Tpay, z roku na rok przybiera ona na sile. 26 listopada, czyli w Black Friday, odnotowano najwięcej transakcji w całym miesiącu. Wówczas ich średnia liczba w stosunku do średniej w całym listopadzie wzrosła w poszczególnych kategoriach: Moda i akcesoria – o 271 proc. (-9 proc. rdr.), AGD/RTV i elektronika – o 166 proc. (-39 proc. rdr.),  Zdrowie i uroda – o 91 proc. (-187 proc. rdr.).

Tpay: BLIK ponownie królem płatności w Black Friday 2

Podczas tegorocznego Czarnego Piątku, w branży Zdrowie i uroda  średnia wartość koszyka wzrosła o 29 proc. w stosunku do średniej z całego listopada. W branży AGD/RTV i elektronika średnia wartość koszyka podczas zakupów w Black Friday wzrosła o 16 proc. na tle całego miesiąca, a w sektorze Moda i akcesoria średni koszyk zakupowy zmniejszył się o 7,5 proc. Na tle ubiegłego roku, dane z tej ostatniej kategorii zakupowej są dość zaskakujące – w tym przypadku, w 2020 r. zanotowano wzrost aż o 278 proc.

Jak mówią sami sprzedawcy, skala zakupów w Black Friday pozytywnie ich zaskoczyła. Jednym z nich jest Kubota – kultowa marka klapków, której przedstawiciele zanotowali znaczące wzrosty sprzedaży w tym czasie:

2021 był kolejnym rokiem sukcesywnego budowania wizerunku Kuboty. Poprawność podjętych przez nas działań i założonej strategii odzwierciedla wzrost liczby użytkowników podczas Black Week 2021! Założony przez nas cel 30 proc. wzrostu sprzedaży rdr. udało się przewyższyć o kolejne 30 proc. Warto zwrócić uwagę na układ sił w metodach płatniczych. Po raz kolejny w naszym przypadku BLIK okazuje się bezkonkurencyjną formą płatności, zgarniając ponad 75 proc. wszystkich płatności – dodał Piotr Król, eCommerce Manager Kuboty.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top