Tumblr to 20 mld odsłon i niewykorzystany potencjał reklamowy

Opublikowano: 6 listopada 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Twórca Tumblr przekonuje, że jego serwis ma się świetnie – na dowód przedstawia najnowsze statystyki projektu.

Tumblr to 20 mld odsłon i niewykorzystany potencjał reklamowy 125–letni David Karp ma powody do zadowolenia. Platforma blogowa jego autorstwa zanotowała właśnie poziom 20 mld odsłon miesięcznie. We wrześniu 2011 r. miała ich 13 mld, a w styczniu ubiegłego roku – 4 mld. Do tego Tumblr to obecnie 79,8 mln blogów i 35,1 mld postów.

Mimo coraz lepszych statystyk, Tumblr wciąż nie decyduje się na oferowanie tradycyjnej przestrzeni reklamowej. Zamiast banerów sprzedawane są jedynie sponsorowane treści w głównym panelu serwisu. Karp tłumaczy, że sprzedawanie reklam mogłoby zaszkodzić jego misji „podążania śladami światowych twórców”.

Do tej pory Tumblr pozyskał 125 mln dolarów finansowania.

Dawid ZarazińskiTumblr to 20 mld odsłon i niewykorzystany potencjał reklamowy

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.