Twitter daje sobie możliwość wycofania treści w pewnych krajach przy jednoczesnym udostępnianiu go w innych. Jak przekonuje, ma to związek z ekspansją w krajach, o nieco innym spojrzeniu na wolność słowa.
Do tej pory jedynym sposobem na cenzurę tego, co pojawia się w Twitterze było całkowite zablokowanie strony. Wprowadzona przez serwis zmiana oznacza możliwość ograniczenia pewnych, niepożądanych na danym terenie, treści.
Kiedy otrzymujemy prośbę od lokalnych władz, reagujemy zgodnie z warunkami prawa i zasad korzystania z naszego serwisu – informują przedstawiciele Twittera. Dodają, że zmiana wynika z planów wejścia na rynki, na których obowiązują „inne poglądy na ramy wolności wypowiedzi”. Podają również przykład blokowania treści pronazistowskich w Niemczech i Francji.
Jeśli treści (lub całe konto) danego użytkownika zostaną zablokowane, zostanie on powiadomiony. Twitter zacieśnił również współpracę z Chilling Effects – powstała strona chillingeffects.org/twitter, która ma służyć przejrzystości tego procesu.
W ubiegłym roku Twitter prezentował nieco inne zdanie na temat cenzurowania treści.
Otwarta wymiana informacji może mieć pozytywny globalny skutek. Prawie każdy kraj na świecie zgadza się, że wolność wypowiedzi jest prawem człowieka. Wiele krajów zgadza się również, że wolność wypowiedzi związana jest z odpowiedzialnością i ma swoje granice – czytamy we wpisie ze stycznia 2011 roku.
Teraz „otwarta wymiana informacji” może być znacznie utrudniona.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...