Arik Czerniak i Ofer Adler – założyciele serwisu wideo Metacafe – sprzedali resztę udziałów w przedsięwzięciu. Każdy zarobił 2,5 mln dolarów – napisał TechCrunch.
Czerniak zrezygnował ze stanowiska dyrektora wykonawczego Metacafe już w lutym ubiegłego roku. Jego miejsce zajął Erick Hachenburg, wcześniej związany z Electronic Arts. Adler od początku pozostawał w cieniu wspólnika. Teraz chce skoncentrować się na projekcie IncrediMail, który także założył jakiś czas temu.
Czerniak i Adler już wcześniej pozyskali prawie 45 mln USD dla Metacafe. Dlatego łącznie posiadali zaledwie 5% akcji spółki. Już w 2006 próbowali sprzedać stronę, ale przedstawiona przez nich cena okazała się być wygórowana (200-300 mln).
Metacafe nadal należy do najpopularniejszych witryn wideo. Ma 28 mln użytkowników (według comScore). Ale w ciągu 2007 serwis urósł tylko o 15%. W przypadku YouTube było to 78%. Dzięki temu należący do Google projekt stał się 10 razy większy od Metacafe. To ostatnie zostanie niedługo pokonane przez nowego gracza – serwis Veoh (aktualnie 17,5 mln UU).
Źródło: TechCrunch
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.