Z badania przeprowadzonego przez porównywarkę cenową Nokaut.pl współpracującą z 2300 sklepami internetowymi wynika, że jedynie w co piątym z nich skorzystamy na poświątecznej wyprzedaży. Dlaczego? Odpowiedź właścicieli sklepów internetowych jest prosta – „niskie ceny mamy przez cały rok”.
Tradycyjnie od kilku lat w polskich centrach handlowych cały styczeń trwają poświąteczne wyprzedaże. Nie jest tajemnicą, że handel kwitnie także w Internecie. Dla wielu osób jest to świetna okazja do zakupów w atrakcyjnych cenach. Potwierdza to raport przeprowadzony drugi rok z rzędu przez Nokaut.pl, z którego wynika, że średnio ceny w Internecie są o 24% niższe od tych w sklepach tradycyjnych. Jednak z ankiety przeprowadzonej tuż po świętach wśród reprezentatywnej grupy sklepów internetowych widać, że niełatwo w nich znaleźć poświąteczne przeceny. Jedynie 20% sklepów, które wypełniły ankietę, zadeklarowało organizowanie wyprzedaży.
Z odpowiedzi uczestników badania, na pytanie dlaczego w ich sklepach nie są organizowane poświąteczne wyprzedaże, można było wyłonić jedną najczęściej pojawiającą się: „Niskie ceny mamy przez cały rok”. Można się domyślać, że sklepy internetowe zazwyczaj dysponują mniejszymi zapasami magazynowymi niż te tradycyjne – co w oczywisty sposób ogranicza potrzebę poświątecznego „wietrzenia magazynów”.
Jak zmienił się ruch w sklepach internetowych w porównaniu do okresu przedświątecznego? 60% sklepów, które wzięło udział w badaniu odpowiada, że okres poświąteczny związany jest ze spadkiem ruchu w ich witrynach. Dla pozostałych 40% spadek ruchu w tym okresie jest niezauważalny.
„Na uwagę zasługuje fakt, że w USA poświąteczne wyprzedaże w sklepach Internetowych nie są niczym niezwykłym. Co ciekawe Wal-Mart rozpoczął promocję swojej posezonowej oferty już na 2 dni przed świętami – ze względu na czas niezbędny na dostawę ostatnie dni przed świętami są praktycznie martwe w e-handlu. Jeszcze w grudniu do Wal-Marta dołączyły wyjątkowo atrakcyjne oferty takich gigantów jak Amazon.com czy BestBuy.com. Wydaje się, że notowane na giełdach firmy rzutem na taśmę chciały przed końcem roku poprawiać wyniki swojej sprzedaży.” – powiedział Tomasz Maj, eCommerce Director Nokaut.pl.
Jeśli taniej to o ile? Przeceny w Internecie również bywają bardzo atrakcyjne, sięgają bowiem nawet ponad 50%. W większości jednak wynoszą one do 30%, czyli tyle ile można zauważyć podczas obecnych wyprzedaży w tradycyjnych sklepach. Zdarzają się także przeceny nawet do 70%, ale dotyczą one w większości przypadków mało atrakcyjnego asortymentu, m.in. pokrowców na komórki, drobnych akcesoriów itp. Duża elektronika – telewizory, zestawy kina domowego – bardzo rzadko przeceniona jest o więcej niż 15%.
„Myślę, że i w polskim e-commerce przyjdzie czas na posezonowe wyprzedaże. Wraz ze wzrostem sprzedaży i koniecznością trzymania zapasów w naturalny sposób wzrośnie skłonność sklepów internetowych do organizowania wyprzedaży. Internet daje wspaniałe narzędzia – takie jak chociażby porównywarki cen – pozwalające klientom odróżniać prawdziwe okazje od marketingowych zabiegów, co z pewnością może stać się największym atutem sklepów internetowych w walce o klienta z centrami handlowymi.” – powiedział Tomasz Maj.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.