Jak poinformowała Rzeczpospolita Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił zbadać uciążliwość reklam internetowych. Chodzi o utrudnienia związane z zamykaniem wyskakujących nośników reklamowych. Brak opcji zamknięcia okna lub uciekający krzyżyk to przykłady praktyk, które UOKiK ma zamiar ukrócić.

Jeden z pracowników agencji przygotowującej banery reklamowe w wypowiedzi dla Rzeczpospolitej przyznaje, że zdarzają się klienci, którzy sugerują by reklama zamykała się z opóźnieniem. W jednym przypadku zażądano prezentacji, która po kliknięciu w krzyżyk przekierowywałaby na stronę reklamodawcy. Przyczyną braku możliwości zamknięcia okna może też być niekompatybilność banera ze wszystkimi dostępnymi systemami i przeglądarkami.
Co grozi za praktyki utrudniające odbiorcom zamknięcie pop-up’ów? Firmy mogą być zmuszone do oddania 10 proc. swoich zeszłorocznych przychodów.
http://www.rp.pl/artykul/2,347226_Walka_z_uciekajacymi_reklamami_w_Internecie.html
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!